Josefine84 Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Er det noen som kan anbefale område i Frankrike som det er fint å leie feriehus? Det er et hav av muligheter ser jeg:P
tante grusom master of law Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Jeg har bodd i feriehus på Ille de ree, en øy på atlanterkysten i Sør-Frankrike. Jeg synes det var meget fint der! Jeg har også bodd på Medoc. Der er det milevis med fantastiske sandstrender.
Mildemai09 Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Det stemmer, mange flotte steder! Hvis dere er på jakt etter noe utenfor Provence-området, så kan jeg varmt anbefale Languedoc. Det er mange fine landsbyer, rolige omgivelser etc. Kommer litt an på hvor mange dere er, store el små barn etc. I juli er det nok varmt, vi drar ned i juni selv. Var der sist i slutten av juli, og da bikket temperaturen opp mot 29-30 grader. Bon voyage!
Josefine84 Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2011 Vi er en stor familie. 8 voksne og 6 barn i alderen 1-9 år Vi vil ha rolige og barnevennlige områder med fin strand;) Vi vurderer vel å dra nedover samtidig som Tour de France, men det er kanskje vanskelig å få hus på den tiden?
Makkapakka Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Vi leide leilighet i Fayence (litt øde, men rolig og stille. ca 1/2 t.-45 min fra kysten)) og Les Issambres (ved St. Maxime, på kysten). Flotte steder begge to.
lisa2 Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Vi har hus i Ste. Maxime og der er det veldig flott. Rolig by som er barnevennlig og flotte strender. Godt utgangspunkt for å reise litt rundt til andre byer på kysten, blant annet Nice, Monaco og St. Tropez.
Trollemor75 Skrevet 13. januar 2011 #7 Skrevet 13. januar 2011 Vi var i Dordogne i fjor, men det ligger ikke ved havet. Fantastisk stort hus med plass til 10 stykker (vi var 4 voksne og 2 små!), hage, basseng og det hele. Husvask 2 ganger i uken, masse mat og vin ved ankomst, og husverten var snill som bare det. Det er MANGE muligheter!
Trollemor75 Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 Forresten, sjekk ut Abritel.fr (vet at de har en engelsk versjon et sted), det er en side der private leier ut hus og leiligheter. Du kan søke på antall sengeplasser, og man kan finne slotter og hele gårder til leie for store grupper. Jeg drømmer om å ha en stor nok gjeng til å leie ut et helt slott en dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå