Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Har du fått noen borti-i-natta beskjeder fra nav? Skriv de inn her og gi oss andre en god latter. Hahahaha, jeg har to herlige. " en skal da ikke ha belønning for å få barn" ( jeg spurte om beregningen av foreldrepenger ville ta untgangspunkt i det gunstigste for meg, siden de slet med å beregne riktig) "du er vel strengt tatt ikke alenemor nå som du har fått deg kjæreste" (etter at jeg spurte generelt hvordan det ble OM vi flyttet sammen i fremtiden. Vi hadde vært kjærester i 3 uker)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 "Om du ikke tar abort så melder jeg deg til barnevernet" Saksbehandler som ringte hjem til meg en sen ettermiddag etter å ha hørt på bygda at jeg var gravid
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Jeg : Hei jeg vill gjerne bestille time hos en saksbehandler. Ønsker hjelp til og fylle ut diverse søknader. NAV dame: ja ja men det er jo bare og fylle ut søknaden og sende den inn da så du trenger jo ikke ett møte for det. Duh!!!! jeg hadde jo ikke ringt om jeg ikke trengte hjelp da Mange kapable folk der gitt. Godt det er noen da som klarer og hjelpe
Kliko Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Ja har noen jeg å: Meg: Hei, jeg skulle bare ha levert denne søknaden her jeg. Den er ferdig utfyllt og alt." Saksbehandler: Ja, men det går ikke nå, for hun som skal ha de papirene er på ferie nå. Meg: Du kan ikke bare ta den i mot? Saksbehandler: Nei du må nesten ta også sende den inn med frimerke og alt... Er det mulig? Også den her, også over disken på nav sine kontorer etter at jeg hadde funnet ut at jeg betalte alt for mye i skatt. Meg: Men det jeg har betalt i for mye skatt får jeg igjen til sommeren? saksbehandler: Nei, det gjør du ikke. De pengene anser vi nå som våre. Skjønner ikke at det er mulig jeg, dumme mennesker. Lage så mye styr for ingenting men ler av det nå da
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #5 Skrevet 14. januar 2011 Jeg var innom nav kontoret for å klage pga de hadde tatt 75% skatt i desember som er halv skatt mnd. Fikk jeg til svar at det var jo riktig, for det var dataen som regnet det ut automatisk så kunne jo ikke bli galt da. Prøvde og forklare at i norge er det ikke lov å trekke mer enn 50% skatt og at jeg ville prate med en ny saksbehandler. Neste sa akkurat det samme som første. At det var riktig med 75% skatt. Og det som blir for mye får jeg jo igjen til sommeren. Men probleme mitt var at jeg hadde jo ikke noe penger igjen etter regninger og kjipt å gå desember uten penger. Så krevde å prate med noen som jobbet litt lengre opp i systemet. Og da kom det heldighvis en som hadde fullført barneskolen som sa dataen hadde gjort en feil. Betalt ut det de skulle trekke i skatt og betalt skatt med det jeg skulle ha utbetalt. Så gikk 3 dager så hadde jeg pengene på konto..
newone Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 Når jeg ringte for å høre hvor barnetrygden min blir av, jenta var 3 mnd. Fikk til svar at den var sendt til anke.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #7 Skrevet 14. januar 2011 Måtte søke om sosial stønad en mnd siden jeg ikke fikk utbetalt det jeg skulle da jeg flyttet til en ny kommune.. De hadde gått langt over behandlingstiden. Jeg reiste til kontoret mange ganger og til slutt sa jeg at nå har jeg ventet på sosialstønad i 4 uker, og jeg MÅ betale husleien NÅ! Fikk til svar: Du trenger ikke være redd for å bli kastet på gaten, det tar laaang tid før huseieren kan gjøre det, det må jo til namsmannen først.... Hallo??? Hadde bare bodd der i en mnd, og da skulle jeg la være å betale mer fordi jeg hadde så gooood tid før namsmannen kom på døra? Hjelpes sier jeg bare... Har så mange historier om de på Nav at d hadde tatt hele kvelden om jeg skulle fortalt alt...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #8 Skrevet 14. januar 2011 Hmmm.. Har hørt mye rart fra nav men det verste var vell hun som sa at "du kan jo ikke ha barn, du so er handikappa!" Ble så paff at jeg spurte; hvem sitt barn er dette da? Før jeg gikk ut av Nav kontoret(altså ikke SÅ handikappa, kan jo faktisk gå)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #9 Skrevet 14. januar 2011 Jeg hadde et møte med en Nav person og fikk da høre om saken til en sambygding. Fullt navn og hun fortalte hva han søkte om og grunnen til at han ikke fikk innvilget det han hadde søkt om. Hjelp tenkte jeg bare.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #10 Skrevet 16. januar 2011 LER her...var noen gode gullkorn her ja:p Jeg var innom for å spørre om hjelp til noen utfylling av skjemaer og der så hun på meg og svarte " du kan vel dette bedre enn meg?!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå