Ophelia & Jr. Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Den står høyt på nice-to-have lista når vi nå skal pusse opp kjøkkenet. Håper noen her inne har en slik og kan komme med erfaringer; positive eller negative. (Helst positive - he he - trenger gode argumenter for å overbevise mannen i huset)
Kamomille Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Vi vurderte det, men kom til at det var egentlig mest en nice-to-have ting og ikke viktig. Vi har induksjon og vannet kokes allikevel opp ila få minutter. såkan ikke skjønne hva man egentlig skal med det.
Ophelia & Jr. Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2011 Ser den. Er bare det at jeg har fått det for meg at dette er en nice to have som jeg VIL ha. Er en stor te-dranker, så det blir noen runder med vannkokeren pr dag. Hade vært deilig å slippe å ha den stygge vannkokeren på benken. Ser ditt argument med å koke opp vannet på induksjonsovnen, men det tror jeg ikke jeg skal videreformidle til mannen. He he.
sykkelpumpe Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 http://www.quooker.no/no/detsigerquookerbrugerne/ Mange fine argumenter:)
Trollemor75 Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Vi har det, og elsker den! Finner stadig nye bruksområder. For vår del var det ikke bare nice to have, for i det gamle kjøkkenet stod det en vv-bereder som stjal masse skapplass (gammel bolig, ingen rørkobling mellom kjøkken og bad), den ble erstattet med Quookeren som kan kobles til vanlig blandebatteri for å gi varmvann i kranen. Vi bruker den til: Te Varmt vann til å lage pasta, ris, grønnsaker (går enda fortere med Quooker vann på induksjon) Varme babymat i vannbad Sterilisere smokker Lage posesuppe og nudler Lage hurtiggrøt (blandes med melk til ønsket temperatur) Varme opp grønnsaker som allerede er blitt kokt Og så har jeg fått plass til hjørneskap for stekepannene der vv-berederen stod før.
*Bo*og*Junior* Skrevet 13. januar 2011 #7 Skrevet 13. januar 2011 Kjøp, enkelt å greitt. Har en selv, og jeg kan ikke tenke meg ett liv uten.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 Har den ikke, men har akkurat pusset opp kjøkken og valgte 2 andre nice-to-have items. Dampovn og innebygd kaffemaskin. Og dampovnen er bare genial! Maten smaker bedre, bedre konsistens og ikke minst så beholder man mye mer av vitaminer/mineraler. Og vi bruker den hver eneste dag til grønnsaker, ris, pasta, poteter. Tining og damping av kjøtt/fisk. Den kan også brukes til hermetiserting og sterilisering. Dårlig norsk her nå ser jeg, men orker ikke å tenke mer i dag.. Poenget er at dampovn er noe du virkelig bør vurdere når du planlegger nytt kjøkken!!
Trollemor75 Skrevet 14. januar 2011 #9 Skrevet 14. januar 2011 Signerer for dampovn og innebygd kaffemaskin, det har vi også, og bruker begge så å si daglig! Quookeren vi kjøpte kostet et sted mellom 10 og 15 tusen, husker ikke helt for vi pusset opp hele kjøkkenet og fikk alt av hvitevarer i en pakke fra HTH (og summen for hele moroen prøver jeg å fortrenge).
shewolf og 2 valper Skrevet 14. januar 2011 #10 Skrevet 14. januar 2011 Vi har en. Den går definitivt under "nice-to-have", og blir for all del brukt. Men hadde jeg visst det jeg vet i dag, så hadde jeg aldri betalt 12.000,- for den en gang til. For jeg bruker den ikke såååå mye. Jeg kan kjøpe mange vannkokere til den prisen! Da ville jeg heller lagt pengene i en innebygget kaffemaskin, og fått en med skikkelig kvalitet og som lagde kaffe med god smak!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå