Gå til innhold

Noen her som har hatt svineinfluensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var det?

Er redd jeg har fått det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde det i november 2009. var gravid, hadde tatt vaksinen og måtte spise tamiflu. alt man ikke skulle gjøre når man var gravid :( men det gikk heldigvis bra.

jeg var sengeliggende i en uke ca, det var en kraftig influensa.

jordmor sa jeg hadde blitt sykere om jeg ikke hadde tatt vaksinen, legen sa jeg ble syk av vaksinen,,, så hva skal man tro :)

Skrevet

Hadde det i romjulen i fjor. Var veldig dårlig og fikk ganske høy feber. Som en kraftig influensa med mye verking i kroppen. Jeg får vanligvis ikke feber så lett, så følte meg skikkelig dårlig. Fikk Tamiflu og ble ganske kjapt bedre.

Skrevet

Hadde det første uka i desember 2009. Ble sykehusinnlagt i 4 døgn på isolat pga oksygenmangel. Var risikopasient. Fikk plutselig meget høy feber før jeg merket at lungene ikke fungerte skikkelig lenger... Hadde ingen andre typsike svineinfluensa syptomer som vond hals, muskelvondt o.l. Men blodprøven min bekreftet at det var svineinfluensa.

Skrevet

Sønnen min fikk det i Okt i fjor. Han har alvorlig astma, så vi ble redd. Han fikk det påvist, så vi er sikker. Han fikk Tamiflu og var skikkelig dårlig - men var hjemme i 3 dager- altså han var jo lenger hjemme, men da ikke så syk....ble jo mye nærrkontakt, og jeg hangla ganske lenge etterpå, følte meg uggen og at det satt i bringa på meg...men ingen av oss andre her i huset ble skikkelig syke...

God Bedring.

Vi andre vaksinerte oss og vi da...men det ble ikke gjort før poden var frisk igjen. Var usikker i forkant om jeg skulle vaksinere han eller ikke...men han trengte jo ikke vaksine når han hadde hatt det.

Skrevet

Hadde i november 2009.

Jeg var på skolen og så barna ble syk en etter en. På slutten av dagen var jeg selv veldig slapp og skikkelig utmattet. Jeg skjønte jeg hadde fått svineinfluensa. I tillegg var jeg gravid så jeg fikk testet meg og sannelig var det påvist h1n1. Hele den helga lå jeg barrikadert inne på soverommet for ikke å smitte resten av familien. Var bare utrolig slapp, ganske tung i brystet. Hadde ikke så mye i feber, 39,7 da jeg målte den. Holdt meg hjemme fra jobben i en uke som det var sagt at man måtte. Var så og si frisk da den uka var over. Var enda litt tung i brystet, men det gikk snart over.

Jeg hadde astma så jeg var i risikogruppa, i tillegg var jeg gravid, men i første trimester. Det gikk fint med både meg og babyen. Vi har det begge fint idag.

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt vaksinen, ei heller fikk jeg noe behandling mens jeg var syk. Jeg tok det som en vanlig influensa og behandlet meg selv med te og halspastiller og astmamedisin.

Skrevet

Vi fikk influensa høsten 2009, og ifølge legen var det trolig svineinfluensa. Vi er begge to i risikogruppe (astma, pluss at jeg er overvektig), og guttungen var 7 mndr på det tidspunktet. Mannen og jeg var syke som hunder, verket i kroppen, høy feber og det hele, gutten var lite syk.

Det gikk over av seg selv, som en vanlig influensa, uten at vi tok medisiner.

I ettertid snakket jeg med lege som sa at så å si all influensa i denne perioden var svineinfluensa, og de som fikk ble enten så dårlig at de endte opp på sykehus, eller så var det bare en vanlig influensa for de fleste.

Skrevet

jeg hadde det i fjor. Det var som en helt vanlig influensa, kanskje litt mildere...

Skrevet

De sluttet jo etterhvert å teste høsten 2009, men høyst sannsynelig har jeg, mannen min og yngste sønnen hatt det. Jeg ble svært lett angrepet, hadde aldri tenkt tanken på svineinfluensa om ikke sønnen min hadde hatt alle symptomene og jeg selv fikk bakteriell ørebetennelse (som visstnok er en vanlig følgesykdom).

For meg var det med andre ord ikke så ille før ørebetennelsen kom. Litt hoste, stiv nakke og hodepine. Ellers ikke noe.

Mannen hadde noen dager med feber, hoste, hodepine og stiv nakke.

Minstemann hadde vel mer eller mindre alt av symptomer som kunne oppdrives. Langvarig feber, hoste, oppkast, antageligvis vondt i hodet (han var under 2 så litt vanskelig å finne ut hvor han hadde vondt, men vondt hadde han hvertfall). han fikk også ørebetennelse rett i etterkant.

I mine øyne ikke noe skummelt i det hele tatt. Men så tilhørte vi heller ikke noen risikogrupper og var aldri så nervøse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...