Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 hva mener dere?de som jobber på daglivarebutikker eller vaskehjelp?
Gjest Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Næh, det må bli parkeringsvakt eller kommunepolitiker ...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Telefonselger til privatpersoner... De får gjennomgå av meg:-) Stiller masse spørsmål osv om produktet og snakker og snakker til de oppdager at jeg ikke er interessert i annet enn å oppholde de:-)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Personlig syns jeg det er lavstatus å diskutere hvilke yrker som er lavstatus. Alle yrker er nødvendige. Ha litt respekt. - Hilsen en som har en "bra" jobb, men som har selvtillit nok til å anerkjenne og respektere andre yrkesgrupper.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Så diskriminerende.. Absolutt ALLE jobber er meningsfull for å få samfunnet til å gå rundt og rundt. Hadde du ikke hatt ansatte i butikk kunne vi ikke handlet, hadde vi ikke hatt rengjøringshjelp ville vi ikke handlet i butikken fordi det er skittent, The list goes on...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 var ikke slemt ment, men får høre stadigvekk(jobber selv i dagligvarebutikk) at folk forventer at jeg skal finne meg en annen jobb"det er jo bare tenåringer som jobber på rema" "hva utdanner du deg som, skal vell ikke bare være her vell?"....er så lei av å høre det....
Gjest Skrevet 12. januar 2011 #9 Skrevet 12. januar 2011 At noe har høy status og andre ting lav status betyr ikke at det ene nødvendigvis er mer samfunnsnyttig enn det andre. Jeg svarte ikke som jeg svarte fordi jeg mener at parkeringsvakter er unyttige eller politikere for den saks skyld, men fordi jeg har inntrykk av at mange ser ned på disse yrkene (i hvert fall i min omgangskrets).
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #10 Skrevet 12. januar 2011 Jeg vil tro at de som faktisk sitter og diskuterer hvilke yrker som har lavest status, er personer med kvasigode jobber, og som har dårlig selvtillit fordi jobbene deres egentlig ikke er så bra. Derfor trenger de noen å rakke ned på for å føle seg bedre.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #11 Skrevet 12. januar 2011 Tja.. Har du utdanning da? Kan du ikke ta fagbrev innenfor butikk? Er da ca 154 kr i timen på ordinær lønn, er ikke så frytelig galt det. På en god mnd har jeg ca 28 k i brutto, ikke ille det mtp at det er butikk
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #12 Skrevet 12. januar 2011 Det skjønner jeg godt av at du er lei av å høre. Tror det er vanskelig for mange å forstå at noen faktisk ikke har andre ambisjoner for jobben enn at de trives. Det er ikke alle som på død og liv MÅ videre, opp, opp, opp. På travle dager der jeg føler jeg "har med meg" jobben hele tiden, så misunner jeg dem som har en "enkel" jobb, en jobb der du er ferdig når du er ferdig og slipper å bekymre deg for neste arbeidsdag. En jobb der du ikke trenger å ha dårlig samvittighet for at du ikke tar opp laptopen og jobber videre i det sekundet barna er i seng. Mange har også hobbyer som krever mye tid og energi, og føler at de ikke trenger så mye "input" på jobben - de får det de trenger via fritiden sin. Jeg jobbet i butikk under studiene, og ofte savner jeg faktisk den hverdagen. Ukomplisert og hyggelig, og når jeg var ferdig på jobb, så var jeg ferdig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå