Gå til innhold

Noen som har litt peilig på kameraer her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lyst til å kjøpe et bra! Et som jeg kan ta litt "proffe" bilder med, liker å ta bilde av naturen, ungene mine etc, et som jeg kan ta med meg overalt...hva vil du anbefale?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I første omgang ville jeg anbefalt deg xxxD-serien til Canon (Canon EOS 450D/500D/550D). Kurrante kameraer som tar gode bilder hvis man vet hva man driver med. Bare vit at objektivet du bruker som regel har mer å si for bildekvaliteten enn selve kameraet; er ikke bildene skarpe nok etc. hjelper det som regel med et mer fancy objektiv enn det som følger med kameraet.

Ville styrt unna de minste og billigste speilrefleksvariantene på markedet. Canon 1000D f.eks. - veldig lite (og dermed ikke så godt å holde i) uten at det er lite nok til å få plass i en lomme, og ikke voldsomt solid bygd.

Titt på finn.no og foto.no, der kan du gjøre noen kupp prismessig så lenge du sjekker ny pris på det du kjøper først. Ville nok også anbefalt deg å kjøpe selve kameraet alene (dvs bare kamerahuset), og heller kjøpe objektiver i tillegg. Canons 50mm f/1.8 er billig, litt skranglete og optisk ikke helt på topp, men du får et objektiv som kan ta gode bilder i svært lite lys. Kombiner 50mm 1.8 med et teleobjektiv (f.eks. 55-200mm), og du er klar for det meste! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...