Gå til innhold

Hva har dere kjøpt?


Butterfly inside

Anbefalte innlegg

Nå har jeg veldig lyst til å høre hva folk handler inn til babyen og når :)

 

Vi har allerede kjøpt stellebord, bilstol, krybbe, vippestol og sprinkelseng (alt brukt)... er litt rart å se at en liten baby trenger så mye! :) men også utrolig koselig å se hva som venter i juni.

 

Også er det fin tilbud på Princess, så der fikk vi kjøpt 2 dyner, flere sengesett, laken, kluter, håndkler og diverse (40% på alt!!!).

 

Litt tidlig ute med de store tingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt en body :)

Bare for å ha en rosa ting til Lille'n,jeg har to gutter fra før ;)

 

Tenker å bestille vogn om et par måneder,sånn ellers har jeg ingen planer utenom bilsete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en nydelig vogn i gave fra min mor. Det er en brukt Simo Classic i blå. Svær sak, men i og med at det er sommer når bebisen kommer, så syns jeg det er koselig med en nostalgisk vogn (litt tung, men som sagt...det er jo sommer, så det går vel greit). Og, den kostet 400 kroner fortalte min mor!!!!! og den er helt feilfri! syns jeg var ganske fantastisk, ser jo ikke at den har vært brukt engang! Ellers har jeg kjøpt to bodyer og strikker nå et babyteppe.

 

Vi skal flytte i mai, så vi venter med å kjøpe inn til vi har flyttet. Men jeg gleder meg til å handle til bebisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke tenkt å handle så mye før lenger utpå våren, men fikk et fantastisk tilbud på vogn og seng så har kjøpt det. Ellers har vi bestilt bæresjal og strikka litt klær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kjøpt noe ennå. Har mye nøytrale ting og klær fra før (vi valgte å ikke vite kjønn forrige gang), som vi skal bruke igjen. Har tenkt å strikke litt etterhvert. Og så skal vi kjøpe "store-gutt-seng" til 2 åringen, slik at sprinkelsenga står klar til juni. Men noen nye plagg blir vel kjøpt når det nærmer seg, vil jeg tro. De bittesmå klærne er jo så søte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt noen få blå klær:-) da jeg fikk vite at det er en gutt på tirsdag.

Så kjøpte vi en Bloom vippestol som jeg synes var så fin.

Fikk kjøpt den til nesten halv pris på Barnas Hus, sandvika storsenter:-)

 

Jeg tenkte at neste innkjøp skal være en stellekommode.

Jeg trenger en som ikke er bredere enn 75cm.

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke kjøpt noe annet enn noen få plagg på Lindex idag! :)

Det er fordi jeg endelig fikk vite kjønn, så da bare MÅTTE jeg handle noen guttebabyting.

 

Kikker på vogner på Finn.no, masse fine vogner der, tenker at det er tull å bruke mange tusen på splitter ny vogn. Iallefall for meg, som ikke har verdens mest solide økonomi. :)

I starten skal babyen få sove i en kjempefin kurv, som jeg har fra før, må bare fikse en madrass til den.

 

Stellebord tror jeg ikke at jeg får plass til, så det eneste jeg skal handle inn før fødselen, utover sengetøy, er vogn og bilsete.

 

Tror jeg da! :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kjøpt inn noen ting enda. Vi venter i alle fall til etter UL på mandag. Jeg klarer ikke helt å slappe av og tro på at dette går bra før jeg har vært og sjekket at alle vitale deler er som de skal. Også er jeg spent på om guttefølelsen stemmer. Jeg har jenter fra før og mye har virket annerledes denne gangen.

 

Siden dette er en attpåklatt så har jeg ikke tatt vare på stort fra storesøstrene, så her må det meste skaffes. Og siden jeg ikke regner med at det kommer flere heller, så tenker jeg at det må være mulig å få tak i en god del brukt. Sprinkelsenger og slikt pleier det å være mulig å få på loppemarkeder om våren. Litt kraftvask, litt maling og sengen er som ny. :-)

 

Stellebord skal jeg IKKE ha. Jeg opplevde at eksen (selvsagt) mistet babyen ned fra stellebordet forrige gang. Det gikk heldigvis bra, men det ga meg en støkk. Så her går vi for stellematte på gulvet. Alle badene våre har deilige varmekabler, så det blir helt sikkert fint. Jeg investerer heller i en koselig kurv e.l. som vi kan ha bleier, bodyer og andre "skiftesaker" oppi - i gulvhøyde. :-)

 

Vogn er et kapittel som allerede volder meg en del hodebry. Den må få plass i en vanlig Golf, passe på skogsveier OG handleturer, passe både til korte meg og den laaaange pappaen + ha plass til poser og tepper når høsten kommer. Er det noen som har forslag?

 

Bilstol er like vrient. Vi skal helst få plass til alle fem i en bil ... Storesøster (10) kan sitte uten stol nå, men lillesøster (8) trenger fortsatt bilstol/sete. Så da blir det trangt om plassen baki der for dem alle tre. Er det noen som har gode løsninger på det? Riktignok har pappaen begynt å lese bilannonser med stor iver, men dere vet ... De pengene skulle vi gjerne brukt på varmepumpe, drenering rundt huset, oppussing av babyrom osv. osv.

 

Hehe, dette ble visst langt. Sorry! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt brukt bilstol fra kusina min, og har kjøpt et par bodyer :-) Men, skal på ultralyd neste uke og hvis alt står bra til fortsatt så blir vi nok til å begynne å kjøpe inn litt mere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et vanlig kommudeskap og en stellematte oppe. Etterpå kan du bruke kommuden ellers i huset. Eg tenkte å kjlpe et nytt stellebord, men ei venninne kom med forslaget om kommudeskapet. (Ikea?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt maxi cosi bilsete og 2 baser. 1 ble kjøpt brukt på finn.no.

Litt klær (mest i str 56), noe i 50 og bitte litt i 62. Bokhylle til mini sitt rom og noen bilder til å ha på veggene. Gardinstoff og gardinstang..

 

Skal bestille vogn i feb/mars, ellers får vi seng/madrass/overmadrass som har blitt for liten fra andre småfolk i familien. Vuggen er på plass (mangler madrass)

 

Har igjen dyner, sengetøy, stellebord, kommode til de fine klærne, babycall, brystpumpe og litt småtteri. Er såå kos å planlegge og gjøre innkjøp til lillegull *Sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt babysyk!??!

 

bodyer til nyfødt og til 6 mnd

ullbodyer/bukser til 7-12 mnd (planlegger neste vinter mens det er salg!!)

andre klær (sokker, pysj etc..)

bleier, zinksalve, neglklipper, badeolje, badekar, stol til badekar, håndklær m hette, masse rumpekluter, smokker, bøker på salg(litt tidlig!), babytepper, bomull og ull, amme-bh, vogn(brukt) m bag, sportsdel og maxicosi babysete+ regntrekk og solparaply

 

gjenstår; vippestol, bæresjal, stellebord eller matte til å ha på vaskemaskinen, tåteflaske, muligens seng+sengetøy og dyne, ammeinnlegg i ull+engangsinnlegg og salve til såre brystvorter

 

Har jeg glemt noe??

 

Anbefaler også Sanctuary Mum To Be stretchmark oil, god lukt og gjør huden fin og smidig!!!

 

Gleder meg så fantastisk mye til å bli mamma på den fineste tiden i året!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger ikke kjøpe noe egentlig, med to fra før har vi alt vi trenger, men jeg har tenkt å kjøpe en Troll bedside crib, så babyen kan være på vårt rom (de to andre sov på sitt rom fra dag 1).

 

Vet ikke kjønn ennå, men blir det gutt er det mulig jeg kjøper noen klær, da jeg har gitt bort det meste av baby-gutteklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men NÅ har jeg gjort det første innkjøpet. Det ble hvitt bomullsgarn til hentesett. Selv om JM på ultralyd sa at det er en pike, så klarer jeg ikke helt å tro på det. Hehe. Så det jeg strikker skal kunne brukes av både gutter og jenter. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er en god idé uansett! Jeg er så lei av de påtvugne "kjønnsfargene" blått og rosa!! det er helt høl i huet å starte med dette fra fødselen av. det verste jeg ser er rosa prinsesser, hvor foreldrene gir etter for alt barna ønsker seg av rosa, glitter og fjas.. dessuten er hjemmestrikkede klær ofte så solide at de holder til en eventuell nestemann også. Hvem vet om det blir gutt eller jente! Go unisex hjemmestrikk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...