Venternummertre <3 Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Jeg kommer visst hit igjen etter tidlig ul i dag. Legen fant ingen tegn til graviditet i livmoren, og mistenker at jeg mest sannsynlig har mistet tidlig, eller at jeg er gravid utenfor livmoren. Var 6 uker på veg, og har verken hatt smerter eller blødninger (bare brun utflod), og hadde vel regnet med minst 1 av delene?? Det har vært en trist og frustrerende dag dette her, der det verste faktisk ikke var å se en tom livmor (det er merkelig hvordan underbevistheten kan si fra...), men at jeg ikke vet hvor den lille har blitt av.. :-S Forrige svangerskap endte med MA i uke 12, og jeg lurer jo også litt på om det er noe "galt" med kroppen min.. Vet at det mest sannsynlig var noe galt med fosteranlegget osv osv, men når jeg attpåtil sliter med å bli gravid (har brukt Pergo begge gangene), begynner tankene å kverne.. Flere som sliter med det samme? Prøvde å snakke med legen om det i dag, men han målte meg med blikket og mente at jeg "sikkert kom til å få flere barn snart".. Følte den kommentaret passet utrolig dårlig når vi har prøvd godt over ett år - og når han nettopp hadde fått vite at jeg var gravid etter dobbel Pergokur.. Men når legen ikke fant noe i livmoren nå er det vel bare å prøve igjen da? En annen ting er om/ når jeg i tilfelle skal begynne på Pergo igjen? Kroppen er fortsatt gravid (positiv test hos legen i dag), men jeg har lyst til å komme i gang med prøvingen igjen så snart som mulig! Dette ble visst litt av en selvterapi dette, men takk for at du leste tankene mine! Setter pris på tilbakemeldinger om vi er flere i samme båt
To barn og hest Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Hei! Stakkars deg! Jeg har absolutt ingen erfaring med hverken pergo eller abort, men ville bare si at jeg synes det var usedvanlig klønete av legen å svare slik han gjorde. Skjønner godt at du sitter med mange ubesvarte spørsmål etterpå. Håper du kommer til en flink og hyggelig lege snarest, som kan hjelpe og støtte deg! Lykke til! Klem
Hjerteskatten<3 Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Hei! Jeg føler med deg, dette er vondt, å det er vondt å ikke vite.. Jeg har også opplevd dette. Har du ikke hatt noen blødninger i det hele tatt? Virker jo litt rart det å, hadde han ikke noe svar på det? Han legen virka passe dum må jeg si, mange av dem har ikke mye medfølelse virker det som.. Undersøkte han deg noe videre?? Så han etter noe liv utenfor livmora? Be om å bli undersøkt ORDENTLIG, dersom det er mistanke om svangerskap utenfor livmora, men dersom du verken har hatt blødninger eller smerter, så tror jeg ikke det er tilfelle! Da jeg fant ut at jeg var gravid i høst, uke seks, så hadde jeg mye smerter, samt en blødning. Gikk til lege, fikk en kjapp ul hvor de nesten ikke leita i det hele tatt, så gikk det to uker at jeg gikk med smerter og blødninger, og da var det rett inn på sykehuset, hvor de tok en ordentlig undersøkelse på meg, å da fant de ut at jeg var gravid utafor livmora.. Så jeg håper de undersøker deg ordentlig hvis de mistenker det, stå på ditt, å be om at alt skal sjekkes! Jeg ønsker deg masse lykke til, håper du snart sitter med en positiv test igjen:))))) <3
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Uff, så trist. Føler virkelig med deg! Håper du får komme til en annen lege, dette holder ikke mål! Jeg hadde et svangerskap utenfor livmora for noen år tilbake. Dette ordnet seg tilsynelatende selv (fant ut under ks at ene egglederen var ødelagt, så de hadde ikke sjekket godt nok), men det kan jo være direkte farlig. Krev en ordentlig undersøkelse, her er det bare å stå på krava! Jeg brukte for øvrig 5 år på å bli gravid sist, så håpet er ikke ute for din del :-) Lykke til!
Venternummertre <3 Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2011 Takk for svar trist å høre at det er flere om ikke har blitt tatt på alvor av legene rundt omkring... Spesielt når det ender som for deg håpefull prøver, det er rett og slett for dårlig... Inntil i dag tidlig hadde jeg bare noen små blødninger, men det var så lite at det bare var litt rosa-rødt på papiret. Gynekologen i går så at det ikke var noen pågående blødning fra livmoren, og mente at det gamle blodet i skjeden kunne være nok for tidlig sa?? Jeg klarte ikke å slå meg til ro med svarene hans og ringte fastlegen i dag tidlig og hun delte heldigvis min oppfatning. Det som nesten er pussig er at rett etter jeg la på med legen begynte jeg å blø skikkelig.. Men det ble en tur på sykehuset der de sjekket med ny ul, de fant fortsatt en tom livmor, så da spørs det om det blør fra et annet sted - og da har jeg kanskje vært gravid utenfor?? De undersøkte dette, men det var visst vanskelig å si bare med ul, de måtte ta hcg-målinger i tillegg.. Det var heldigvis en veldig hyggelig sykepleier der som forklarte mye, for jeg hadde 1000 spørsmål, og det ble rene forhøret av den stakkars utenlandske gynekologen :-P. Men dere som har vært gravide utenfor, var det vedvarende smerter? Og vet dere om det er større sjanse for at det kan skje på nytt? Etter ma'en i sommer bekymret jeg meg for at det skulle skje denne gangen også, men nå har jeg i tillegg fått enda mer å tenke på - kommer vel til å bli helt gal neste gang da, hehe.. Klem!
Hjerteskatten<3 Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 Hei igjen! Skal man ikke egentlig ha litt sterke blødninger dersom man har spontanabortert? Eller kanskje ikke hvis det har vært veeeldig tidlig? Hmm har jo lest om at noen svangerskap utenfor livmoren kommer ut av seg selv på en måte, men.. Når dette skjedde meg, så hadde jeg smerter en god stund, men dagen jeg blei innlagt, så hadde jeg så smerter at jeg ikke klarte å stå oppreist, jeg trodde at jeg kanskje mista da, selv om det blei sagt på ul 2 uker før at de ikke fant noe tegn til svangerskap, å at jeg måtte ha mista.. Samboeren min var på jobb, å jeg husker jeg sto i dusjen å begynte å blø som f, mørkt og nesten svart blod, masse masse masse klumper. Fikk kravla meg til senga, å jeg ringte mamman min å grein av smerter, fikk faktisk litt pusteproblemer også, men det var sikkert fordi jeg var så redd. Så fikk mamma ringt samboeren min, så han kom i full fart hjem fra jobb, å vi dro på legevakta. Tok ny graviditetstest som fremdeles viste positiv, å vi måtte bare kjøre i full fart på sykehuset, der jeg måtte bli haste operert, jeg hadde mista veldig mye blod, så det var jo nesten livstruende.. fosteret hadde satt seg fast i den venstre egglederen, som hadde sprukket, å de måtte fjerne den De sa før operasjoen at det var mulig de kunne redde den, men når jeg våkna da, så sa de altså at den hadde sprukket.. Men de hadde jo sjekket den som var igjen, å den så fin og frist ut.. Vet ikke hvorfor det satt seg fast der, legene sier jo at noen ganger så finnes det ikke noe forklaring på det, den vanligste grunnen er vel at man går over lengre tid med klamydia uten å behandle det, som da skader egglederen, men dette har jeg ikke hatt, så da vet jeg ikke egentlig Jeg vet ikke helt hvor stor sjansen er for at det skal skje igjen.. Hvis en av egglederen dine er skadet, så burde du få sjekket det, for da har de jo fått en enda større skade, hvis fosteret har vært festet der.. Så da er det jo stor sjanse for at det vil skje igjen. Men det skal jo ikke være så stor sjanse for at det skjer igjen med friske eggledere tror jeg:) Skjønner deg veldig godt, at du er bekymret.. Men det er jo ikke helt sikkert at du har vært gravid utafor? Hva sa blodprøvene dine forresten? Fastlegen min sa at vi kunne begynne prøvingen med en gang igjen, å det gjorde vi, så dere kan nok begynne rett på igjen dere også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå