Gå til innhold

Til dere som ikke har utdannelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

som ikke har fullført vgs.. Hva jobber dere med og hvor gamle er dere? Trives dere med jobben?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber ikke, men går på vg2. Er 20 år, og har jo egentlig aldri sluttet på skolen heller - bare hatt permisjon, og tatt noen feilvalg og slikt ;)

Kan ikke jobbe enda pga, sykdom heller, men satser på å bli frisk innen jeg er ferdig utdannet=)

Skrevet

Har fullført vgs. men ikke noe etter det. Jeg er 25 år og jobber som kontormedarbeider i en liten bedrift, mye ansvar. 405.000,- i året.

Har planer om å studere en eller annen gang...vet bare ikke hva.

Skrevet

35,konsulent i helsevesenet ogtrives veldig godt:)

Skrevet

25 år og lever på uføretrygd, fullførte ikke videregående pga psykiske problemer :(

Skrevet

Jeg er 25 år og har ikke fullført vgs pga sykdom. Jeg har jobb som butikksjef og stortrives i jobben. Nå når jeg skal ut i permisjon, skal jeg ta opp et par fag jeg mangler for å få studiekompetanse. Bare i fall jeg vil utdanne meg videre senere.

Skrevet

30 år, jobber som saksbehandler i en stor inkassobedrift. Ikke strålende god betaling, men klarer fint å leve av den.

Skrevet

Har fullført salg og service (2 år), men ikke allmenn påbygging. Jobber i administrasjonen på en kino. Trives kjempegodt og tjener ca 300 000 i året :) Jeg er 21 år gammel.

Skrevet

Holder på med allmenn påbygg nå og tar også noen ekstra fag for ekstra poeng =) Eller nå er jeg i permisjon, men har et semester igjen etter perm. Og så er jeg ferdig!

Jeg har jobbet i klesbutikk det syntes jeg var kjedelig, men jeg trivdes veldig godt i cafe/bar og resepsjon jeg trives i service bransjen og vil gjerne starte min egen cafe en dag da jeg har jobbet i cafe siden jeg var 15. Er nå 20

Skrevet

Assisterende butikksjef. Stooor trives. Skal straks begynne på intern utdanning til butikksjef :-) Er 30 år.

Skrevet

Prostitusjon. Er 23 år gammel.

Tjener ca 2,4 millioner i året, skattefritt;-)

Skrevet

Det var da ikke mye til å være prostiruert!!!

Skrevet

32 år, midlertidig ufør pga psykisk og fysisk helse. Hadde aldri ro på meg til å fullføre vgs pga ettervirkninger av ekstremt traumatisk barndom.

Skrevet

Det virker som om dere som ikke har utdannelse enten er uføretrygdet eller tjener mer enn mange av oss med utdannelser.

Skrevet

23 år, ikke fullført vgs. Jobber i matbutikk å ligger på rundt 350000,-i året.

Skrevet

Det var egentlig det jeg ville finne ut :) Jeg ble gravid før fullført vgs og ser nå at jeg ikke kommer til å klare det økonomisk om jeg begynner på skole igjen. Da må jeg spare en god del først.

HI

Skrevet

Jeg har fullført vgs, men har ikke studiekompitanse (holder på med den nå.)

Jeg er 32, og jobber som 50% renholder og 50% pleieassistent og tjener ca 340000 i året. Er ikke rik, men klarer meg godt :)

Og ja, jeg trives i begge jobbene mine :)

Skrevet

Er du sikker på det, at du ikke klarer det økonomisk? Har du snakket med rådgiver på skolen?

Hvor gammel er du?

Anbefaler deg absolutt å iallefalll fullføre videregående, det er ett minimum av utdannelse.

Skrevet

Ja jeg er ganske sikker. Samboeren min tjener for mye til at jeg kan få forsørgerstipend, og siden han nettopp kjøpte ny leilighet til oss så har han ikke råd til å forsørge alle sammen på kun en inntekt. Han jobber offshore så han kan ikke passe dattera våres på ettermiddagen slik at jeg kan jobbe da, og søstera mi kan ha henne en dag annenhver helg. Så det er alt jeg kan jobbe utenom, en dag annenhver helg... Har ingen andre til å passe henne her i nærheten. Jeg tror heller ikke jeg kan få så mye i lån når man går vgs, ca 1-2000 (?) i mnd eller noe. Og grunnstipend på litt over 1000 kr. Så det ser egentlig ganske håpløst ut.. :)

HI

Skrevet

32 år og ikke fullført vgs. Jobber som sekretær og tjener ca 400 000 i året.

Trives kjempegodt:)

Man kan finne bra jobber med en ok lønn selv om man ikke har skolen.

Men det kommer ann på hva man vil. Jeg har erfaring med at kontojobber i private sektor er ofte bra betalt og man trenge rikke alltid utdannelse:)

Skrevet

Mangler et par fag for å ha studiekompetanse. Var egentlig veldig skoleflink, men ble lei, bodde for meg selv og festet endel i den tiden. Angrer som en hund nå hehe, har kjempelyst å studere! Desverre har vi ikke sjans til å klare det økonomisk på en god del år enda.

Jobber forresten som koordinator i en stor bedrift, tjener 340 000+ bonus.

Blir nok butikkeier om kort tid også.

Jeg er 28 år.

Skrevet

Jeg gikk 2 år på vid. før jeg sluttet med heller dårlige kartakterer. :/

Jobber nå i matvarebutikk og går på skole igjen, voksenopplæring.

Tjener ca 320 000,- i jobben, da jobber jeg ikke 100% pga skolen.

Går på ambulansefaget nå, men etter ny info så ser det dårlig ut for læreplasser etter jeg er ferdig med skoleåret da det er mange som tar utdanningen og det er desverre få læreplasser.

Så jeg blir vel i butikk en stund til, så får jeg se om jeg begynner på skole igjen til høsten.

Hva det eventuelt blir aner jeg ikke :/

Men jeg kjenner at jeg har lyst å gjøre noe annet enn hva jeg har jobbet som i årene etter vid.skole.

-Bookingleder

-Sekretær innen finans, økonomi

-Butikk

*sukk* Føler meg ganske lost og skulle ønske at jeg var mer intr i skole når jeg var yngre!!!

Skrevet

Ikke fullført vgs, 25 år. Jobber som selvstendig næringsdrivende så lønna varierer fra år til år, men er strålende fornøyd! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...