Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Vet ikke helt om jeg skal byne å studere til høsten eller ikke? Har 2 barn, 4 mnd og 2 år. Kanskje et deltidsstudium.. Er redd for at det blir for mye med 2 små, men har veldig lyst å bli ferdig med utdanning. Noen med tips eller erfaring?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 Jeg råder deg til å ta deltid. Har gått heltid og er alene med et barn.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Det kommer jo ann på hvilket studie det er og om du har avlastning. Jeg fikk ikke startet på utdanning før nå i høst fordi jeg hadde behov for avlasting under praksis(studiet er 50% praksis). Så når jeg og min samboer flyttet sammen for ett år siden fikk jeg mulighet til å begynne. Skulle begynt mye før men ikke så lett når man er helt alene.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Jeg vil og anbefale deltid. Jeg har 2 barn og har studert deltid. Ville aldri klart det på fulltid pga jeg ikke får noe hjelp utenom bhg..
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Kommer jo an på hva du skal studere. Jeg har selv 2 små og har greid å studere heltid, men det er på universitetet, og der er det få forelesninger. Om det ikke er obligatorisk oppmøte så er jo det veldig praktisk mtp når barna blir syke osv.
1mor3barn&1000ideer Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Jeg er alene med tre, og studerer fulltid. Jeg klarer det fint jeg, og har ingen BF eller annen familie som kan stille opp. Har barnevakt de gangene jeg må være på skolen hele dagen og kvelden, og ellers gjør jeg oppgaver om natta. Det er tøft til tider, men går helt fint. Du klarer det du vil!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #7 Skrevet 23. januar 2011 Jeg studerer fulltid og er alene med to barn, én av dem er fremdels liten. Jeg har obligatorisk oppmøte og praksisperioder. Er nå over halvveis i året, og det har gått veldig bra, men føler at jeg får lest alt for lite. Jeg jobber med lesing og oppgaver de dagene jeg ikke har undervisning og de dagene minsten er hos pappa'n (én natt hver fjortende dag i høst og to dager hver fjortende dag nå). Det største problemet er egentlig når barna er syke. Barnefar har ingen rettigheter til å være hjemme med den minste fordi han har så lite samvær. Heldigvis har han allikevel hjulpet meg med dette, spesielt i praksisperiodene. Så hvis du har noen rundt deg som kan hjelpe deg litt, eller du er av den typen med masse energi som orker å lese når barna er i seng, kjør på med fulltid. Ellers er det ingen som kan si noe på at du bruker litt lenger tid så lenge du har en så travel hverdag med to små. Lykke til!
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. januar 2011 #8 Skrevet 24. januar 2011 Jeg studerer deltid. Tar ny vgs utdanning. Det er veldig masse selvstudie på det som jeg tar. Og valgfritt oppmøte på skolen egentlig. Jeg har ikke arbeidet til nå. Jeg går på skolen på kvelden 2 ganger i uka, og har hatt dagmamma til barna, så var ikke avhengig av bhg når jeg startet. Men nå skal jeg søke jobb og er spent på om jeg klarer begge deler (om jeg får jobb før jul når jeg er ferdig på skolen da). Jeg synes det går veldig bra. Barna er 3 1/2 og 5 1/2 år. Jeg gjør lekser når de er i bhg + hos bf.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #9 Skrevet 25. januar 2011 Studere er noe man gjør på universitet eller høyskole. Å gå grunnskole/videregående gjør deg til elev, ikke student. Formaliteter og semantikk, tenker du sikkert, men det er en viss forskjell på nivåene. Vgs er ikke krevende på lik linje med høyere utdanning, men for all del; kjempeflott at du får det til, moota!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #10 Skrevet 29. januar 2011 hei Tatt veterinærudannelse først med ett barn og nå de to siste årene med to:) tøft i eksamensperioden, men det går!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå