Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Eldste har vel 5 sett. Minsta har 7 trøyer og vet ikke helt hvor mange longser og strømpebukser i ull. Dere andre?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 stort sett alt i ull til snuppa på 9 mnd. ca.15 ull longser og like mange bodyer, 20 par ull sokker(eller mere) 5 trøyer uten armer, 2 genre og MASSE Hjemmestrikket tykkere ull klær!Ja vi liker ull vi;P
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Ungene mine blir "gale" om jeg trer på dem ull, så her går det i superundertøy! Det har de ca 3 sett av hver =) Det er også supert fordi det kan vaskes sammen med vanlig 40 grader tøy.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Åtte sett + en haug av mer raskete ull, bodyer, trøyer, strømpebukser som er arvet...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 de har vell 10-15 sett hver tenker jeg... De bruker jo bare dette hele vinterhalvåret da, så det er jo ikke mye variasjon egentlig men det er jo fryktelig dyrt. I tillegg er de så heldige at de har bestemødre på begge sider som skrikker og styrer for dem både gensere, bukser, luer og votter, så jeg har varme unger ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 Hva i alle dager skal de med så mange sett????? Er det ikke bare å vaske litt inni mellom?????
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Vi har ikke så masse ull. Mine bruker mest vanlige bomullsklær og tar på hjemmestrikket ullklær utenpå vanlig strømpebukse og jumper når de skal ut. Eldste bruker krinkel, for rakk ikke å strikke noe i år. Bruker bare det under vinterdress og gode sko (med ullsokker i). Varme votter og tykk ull-lue med hals. Er alltid varm når de kommer inn igjen. Men de går ikke i friluftsbarnehage. Vanlig bhg som er ute et par timer om dagen. Mindre hvis det er veldig kaldt.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 Du trenger da ikke 15 sett. Ull er selvrensende og småunger svetter ikke. Jenta mi på 2,5 år har 3 ullbodyer og 2 longser - det holder hele uka, bruker kun ull. Hun søler ikke lenger når hun spiser, det har selvsagt betydning. Jeg anbefaler ubehandlet ull da plaggene har egenskapene fra sauen inntakt = plaggene er mykere og varmere enn behandlet ull og de holder seg bedre i fasong sånn at de ikke trenger å vaskes så ofte av den grunn heller.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #9 Skrevet 12. januar 2011 Ei venninne av meg påstår at ull er en motegreie. Hun argumenterer med at da vi vokste opp, hadde alle vanlige strømpebukser og bomullsjumper med høy hals under de hjemmestrikkede gensrene og ullbuksene våre + bevernylondress og at dette holdt helt fint. IKKE enig! Jeg frøs rompa av meg og kunne ikke vente med å få av meg strømpebuksa da jeg kom inn og sette meg foran peisen med ullpledd rundt meg. Lårene mine var helt røde og iskalde. Dette var langt mot nord... Da ull ble mer tilgjengelig og ikke fullt så dyrt, utstyrte mamma oss med ull også innerst, deilig. Faktisk pleier jeg å få ullundertøy av henne den dag i dag. Flere som mener at ull er en motegreie?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #10 Skrevet 12. januar 2011 4-5 bodyer, 2 str-bukser, 3-4 sokker. lufter de hver natt, vasker innimellom. holder i massevis!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #11 Skrevet 12. januar 2011 Har seks ullbodyer, to strømpebukser, to stilongs (hjemmestrikka), en tynn ulldress, en tykkere (hjemmestrikka) og en tykk med hette fra Nøstebarn. Og diverse luer, votter, sokker, tøfler osv.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #12 Skrevet 12. januar 2011 Jeg er vokst opp i nord på midten av 70tallet og vi brukte masse ull. Både mamma, mormor og farmor var ivrige strikkere og farmor karret og spant ulla selv. Mulig at ull er en moteting nå, men jeg er vokst opp med ull hver høst og vinter fra jeg var nyfødt.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #13 Skrevet 12. januar 2011 6 bodyer, tror jeg.. og 5 strømpebukser, 6 par ullstrømper, og en nydelig ullkjole. Thats it, folks!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #14 Skrevet 12. januar 2011 23.22 Har ikke ungen din bytte tøy i bhg? Er hun bare hjemme sammen med deg. Høres veldig lite ut.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #15 Skrevet 12. januar 2011 Også innerst? Mamma strikka bare bukser som var sånn mellomplagg - skulle ha laget strømpebukser også ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #16 Skrevet 12. januar 2011 Fra innerst til ytterst. Mormor var en racer på strømpebukser og hun har strikket noen flotte til sine oldebarn også:-) 23:34
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #17 Skrevet 12. januar 2011 Hun er i bhg hver dag! Null problem med få ullplagg, hun kan fint bruke samme bodyen i 3 dager :-) Har en kurv med bytteplagg, men det er sjeldent behov for skift av undertøy, så der ligger det gensere og bukser+sokker. Jeg hadde gremtes om jeg hadde hatt 15 sett ulltøy, snakk om sløsing. Det eneste jenta mi har mye av, er ullsokker - de skiftes hver dag.
Tante Blås Squaw Skrevet 13. januar 2011 #18 Skrevet 13. januar 2011 Vi har snille venner som har latt oss få arve masse, så Bella har vel 6-7 bodyer og strømpiser. Fabian har 3 sett, Felizia har..vel, altfor mange ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå