Gå til innhold

Ang. Beltestoler???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må etterhvert vudere å snu Storegull fremover, selv om han bare er 3 år :( Han sitter skikkelig ubehagelig sånn som han sitter no ( i Britax multi tec) Selv bare på korte turer så er det ofte han ikke klarer å gå på beina når vi løfter han ut av stolen, sikkert for at de sover eller noe sånn.

Når vi kjøpte dette sete, så var det for at de i butikken anbefalte det, for det kunne han bruke til han var ca 7 år. ( genialt tenkte jeg) Men så hører jeg folk si at det ikke er anbefalt å bruke kombi seter fremover?? Føler meg lurt ja!!

Så da må vi vel ut å kjøpe nytt sete, sånn beltestol. Noen som vet hvilke som er kommet best ut i test?? Og eventulet hvilke stoler bruker dere, og er dere fornøyde??

Håper på mange svar :):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare anbefale Britax KidFix.

Det er vistnok veldig godt å sitte i ifølge guttungen, har god sidebeskyttelse, enkel å regulere i høyden og lett å komme til låsen på beltet når barnet skal festes.

Skrevet

Satt akkurat å så på det ja :) Men så leste jeg på besafe stolen at det var den lengste stolen?? Men de så jo like store ut.

Man fester de med vanlig bilsele i den stolen sant? Men hvordan fester man selve stole da? Gutten min er veldig stor for alderen, ble 3 i desember men bruker 110/116 i klær og 5 år i jakker. Vet jo at de anbefaler å sitte bakover til de er 4, og får egentlig dårlig samvittighet for å snu han. men samtidig så er jo han like stor som en 4-5 åring.

Ååå vanskelig vanskelig!!

Skrevet

På vår Britax har vi så mye å gå på i lengden at jeg har vanskelig for å tro at den noen sinne blir for kort.

Det jeg ikke liker med Besafe er at det ikke er slike buer nederst som en fester magebelte i, det har Britax.....og de fleste andre forsåvidt.

Stolen festes med isofix eller bare settes løst for å holdes fast sammen med barnet når beltet festes. Det siste høres litt ille ut til å begynne med, men er helt trygt da disse stolene ikke har samme tyngde som de tidligere stolene.

Er han 3 og har ubehag ved å sitte bakovervendt hadde jeg lett byttet til beltestol. Gjorde det selv da eldste var 3.

Skrevet

vi har britax kidfix, og er veldig fornøyd med det!

Gjest To små gull♥
Skrevet

Har just sjekket endel på nettet selv, og funnet ut at cybex solution var kommet best ut i en veldig stor test nylig. Skal se om jeg finner linken. Den koster vel litt, ca 1600 tror jeg, men tenkte å kjøpe det til min gutt.

Skrevet

Tror ikke vi har isofix i bilen vår :( Ja høres veldig skummelt ut at det skal stå helt løst... Men det gjelder vel alle beltestoler da.

Ja er ikke bare vanlig ubehag heller da, han klager virkelig, og så synes han det er veldig trangt, og det er vanskelig å få han inn og ut av sete. Vuderer å drye et par mnd til, for er bare sånne korte turer vi kjører akkurat no, sånn til barnehagen (3 min) Og butikken og sånn. Men i sommer skal vi kjøre til Danmark, og da synes jeg det er pining å ha han sånn.

Så testen søss. men der var verken besafe eller britax kid fix med :(

Og du, hva er det egentlig Trygg Trafikk sier om de der kombi stolene??

Synes det er så rart at de fraråder de fremover, men at de alikevel blir solg med det formål at man skal kunne bruke de begge veier!!!

Skrevet

ja altså da når jeg snakket med trygg trafikk når vi kansje måtte snu vesla pga bilsyke, da sa de til meg at om hun var over 15 kilo burde vi heller bruke beltestol med vanlig bilsele pga at med 5 punktsele blir trykke egentlig feil, det er jo derfor det er trepunktsele til voksene og ikke 5 punkt.

ja de blir solgt med det formålet, men det er jo også fordi at de som snur når barnet eks er 10 kilo, de kan jo apsolutt ikke sette det barnet i beltestol, så det må jo være alternativer for de også.

forstod du det eller ?

Skrevet

foresten alle biler etter 2006 skal ha isofix så det kan jo hende dere har det

Skrevet

Vår er bare 2002 mod :( Ja forstår jo det, men burde da vært andre regler fra fks 15 kilo. eller at de bare ble anbefalt fra 9-18 kilo eller noe sånn, selv om de kan brukes begge veier!! Men vet du om det går ann å ta av de 5 punkt selene på sete vårt??

Skrevet

ja det var bruttern sin bil som var fra 2006-2007, husker det nå.. Ja det burde jo egentlig det. Vist de har sakt at sete kan brukes til 7år så skulle man jo tro at man kunne ta av de selene, eller mener de seriøst at de da skal sitte med 5punkt til 7år? det kan de da ikke mene, da må de jo være helt vekke...

Skrevet

Jeg har vurdert dette sete engang i butikken, og mener du kan snu setet du har nå og bruke det som beltestol forover. Sjekk instruksjonsboka di.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...