NostraStoria Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 vi kommer til å få to tette, altså ca 1,5 år mellom dem. Har en ganske stor og aktiv gutt så er veldig i tvil på hvor lenge han egentlig kommer til å sitte i vogn, eller få plass i en sportsdel. Mener å ha lest at de ikke er så kjempehøye i ryggen? Han er allerede samme str som en 1,5 åring og da. Pga bekkenplager så vil jeg heller ikke ha en tung vogn - er søskenvognene tunge og vanskelige å manøvrere? Slik jeg ser det nå så blir det ståbrett til eldstemann - kommer ikke til å gå lange turer alene med begge to heller. Hmmmmm. Er litt i tvil da, hva ville DU gjort?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Vil helt klart anbefale søskenvogn og ikke ståbrett! Har selv 23 mnd mellom jentene mine, og selv om eldste kan gå fint selv og har gjort det lenge, så hadde jeg ikke hatt tålmodighet til søskenbrett- for 2 åringer liker å trasse og løpe stikk motsatt vei av hva mamman vil hehe! Så for å komme seg effektivt fra A til B (f.eks til fra barnehagen) er søskenvogn et must for meg ihvertfall. Kan anbefale GT Safari dobbel- den veier bare 14 kg og er dermed like lett som mange enkeltvogner, og det svingbare forhjulet foran gjør den til en DRØM å trille! Billig er den jo også, 4000 kr ny, selv kjøpte jeg min brukt på finn for 1200 kr; http://www.barnevognguiden.no/gt/gt-safari-dobbel.html
NostraStoria Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2011 14 kg er altfor mye! Jeg greier max en vogn på rundt 9 kg - så skal muligens kjøpe en ny lettere vogn til nestemann. Vet ikke hvordan vi skal gjøre det til og fra bhg da...hmmm. Men jeg har såpass store bekkensmerter at jeg greier ikke den gamle vogna mi på 15 kg. Neon kreative løsninger?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Er nok vanskelig å få den noe særlig lettere er jeg redd, GTen er ihvertfall blant de letteste på markedet (Easywalker-vogna veier 13 kg, mens OTHen veier 15), så hvordan du skal løse dette vet jeg ærlig talt ikke... For du har ikke mulighet til å kjøre bil til/ fra barnehagen? Selv bærer jeg ofte minsta i bæresjal, mens eldste sitter i Carena-trilla, men det funker kanskje også dårlig med vondt bekken??
mammatetogansketette:)) Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Phil & teds har ei der den ene ungen sitter under den andre, om du forstår.. den er ettersom jeg finner ut i farten 11 kg? MEN jeg hadde aldri vurdert den, syns det ser ut som en dårlig løsning, er vist meningen at den største skal sitte underst... trur ikke han ville gjort det altså! Vi har også GT safari dobbel som det anbefales til over. Tror heller ikke lettere tvillingvogner finns, da må det vel bli triller da, og det hjelper deg lite de første månedene i alle fall... OM du trenger det? Det kan jo ikke vi svare på, men vi har 16 mnd mellom barna, og eldstemann stikker jo fort avgårde, Om noen mnd. stikker også hun avgårde, ser ikke for meg å gå tur eller dra i butikk eller noe som helst med to som vil utforske veier, matvarer og folk på egne bein- samtidig som jeg selv skal unngå at de blir påkjørt, handle mat og få med meg varer i bilen/ hjem )) Men spørs jo hvordan man organiserer hverdagen da, mange klarer jeg jo helt fint uten:)
tìme'em Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 Det jeg lurer på med en slik GT safari vogn er om det er full liggestilling? Kan et nyfødt barn sove der? Og sitter den rett opp i ryggen.
Vannmann83 Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Vi har 17 mnd mellom våre, og kjøpte først en bred tvillingvogn. Den var stor og tung og vanskelig å manøvrere, og i tillegg måtte vi ha en annen vogn når jeg var på tur med bare minstemann. Kjøpte derfor Phil and Teds, og den er super-lett, enkel å manøvrere, og har maaaange løsninger. Kan enten kjøre med bare vogndelen, enten med storesøster (23 mnd) eller lillebror (6 mnd). Ryggen kan slås helt ned. Ellers kan lillebror ligge og sove i vogndelen, mens storesøster sitter på søskensetet foran (klikkes på). Eller kan lillebror sitte i søskensetet bak (klikkes på), og storesøster i vognen. Helt super vogn, som tar liten plass i bilen. Anbefaler denne. Gå inn på Philandteds.com og kikk litt.. Ps: Til den som skrev at den største skal sitte i søskensetet bak. Det er anbefalt at det tyngste barnet sitter i selve vogna, når søskensetet er klikket på bak, men er ikke noe must så lenge eldste ikke veier over 15 kg. Søskensetet tåler nemlig 15 kg, og hoveddelen 25 (totalt 40 kg).
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har 2år mellom mine. Hos meg også var den eldste meget aktiv og flink til å gå. han nektet å sitte i vogn etter han var 1,5år.. dvs den ble brukt til å sove, men ikke noe annet. Vi kjøpte ikke søskenvogn, og jeg kan telle på en hånd de gangene jeg skulle ønske jeg hadde hatt en slik. Tror det kommer litt ann på hvordan man legger det opp tenker jeg. er barna vant til å gå, og du ikke må ha begge på annet enn korte gårurer alene kan du fint klare deg uten søskenvogn. Om det viser seg at du trenger søskenvogn alikevel, kan den jo alltids kjøpes senere også...
NostraStoria Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 13. januar 2011 Takk for alle svar! Tror nok det blir ganske likt som Huldretussa sier - i tillegg så må jo eldstemann uansett ha en vogn i bhg og det må minsten og ha. Bor i by og her er det allerede vanskelig med en vanlig stor vogn, bruker helst sportstrille til storebror når vi skal ut på ærend. Bæresele er nok uaktuelt siden det belaster veldig, måtte selge den jeg kjøpte til førstemann nettopp pga dette. Håper det går an med kun korte turer (til bhg ca 7 min) - lillegutt begynner allerede å være lei av vogn. Men tenker og hvor mye vits i det er hvis max vekt er 15 kg? Mini er nok 15 kg innen noen få måneder. Ikke meningen at det skal være enkelt! Blir det krise får jeg se om jeg kjøper en brukt på finn når minsten er stor nok for trille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå