lillo70 Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Jenta vår på 2 år begynte med ventoline og flutide den 21/12. hun tar medisinen morgen og kveld (rett før leggetid). Omtrent samtidig startet våre innsovings-problemer. Før la vi henne, sang nattasang og gikk ut. Nå er hun helt propell i senga, og roer seg ikke på ca 1 1/2t hver kveld. Vi har prøvd å sitte hos henne for å roe henne ned, men det tar like lang tid. Vi har prøve å gå ut, men da skriker hun og dundrer på døra, og blir ganske hysterisk. Noen med erfaring om dette kan være bivirkning av medisinen ? Lurt å ta dose nr 2 litt tidligere ? hilsen sliten og trøtt og gravid mamma
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Hmm, så rart. Her er det motsatt. Hun blir mye roligere med medisiner. Hoster, brekker seg og puster dårlig uten, så det at hun puster bedre gir henne mye bedre søvn. Nå husker jeg ikke hvordan det var helt i strten for hun startet med Ventolin da hun var 4 mnd, nesten 2 år siden, men husker at den dagen hun begynte med Flutide så sluttet hun å hoste. Nå får hun ventolin på forstøver og det er super effektivt. Sikkert ikke dumt å gi den siste dosen litt før. Er jo verd et forsøk. Her gir vi det rett før sengetid. Kan jo være hun bare må bli vant med det også!?
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Eldste her begynte på Ventolin og flutide nå i vinter, drøye 3 år gammel. Null problemer ifht soving og vi gir også medisinene rett før leggetid. Bedre søvn her etter medisinstart siden han hoster mye mindre enn før...
Kitty78 Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Jeg husker fra jeg var barn og tok ventoline, det ga meg en slags indre skjelving i kroppen som var ubehagelig, ikke vondt eller noe men jeg var jo eldre og klarte jo å beskrive følelsen og forsto hva den kom av. Vil anbefale å ta den litt før legging, kanskje 30-60 min før.
-Rime- Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Ventoline og flutide kan gjøre barna urolige. Prøv å gi det tidligere. Vi har en datter med astma og hun sovner når hun får forstøver på kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå