Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Trollet mitt bruker utrolig lang tid på å sovne, og har lagt seg til en vane at vi må være inne på soverommet hans til han har sovnet. Jeg har lagt inn en madrass der, og ligger sammen med han hver kveld. Det tar i gjennomsnitt en time hver kveld. Han herjer noen ganger litt, småsutrer, hiver kosekanin og smokk osv, men ofte ligger han også bare og koser seg og holder meg i hånda gjennom sprinklene... Uansett om han er rolig og bare koser tar det mellom tre kvarter og to timer.... Hver kveld! Forlater jeg rommet går han fra konseptene. Inntil nå har jeg tenkt at det er greit å være der inne for sammen med han, men jeg gir han lite respons. Likevel har han liksom blitt helt avhengig av at jeg er der mens han sovner. Vi har prøvd å legge han til ulike tidspunkter også, og jeg tror ikke egentlig at det skyldes at han ikke er trøtt, ei heller at han er overtrøtt. Vi legger han halv åtte nå, og han sover som regel ikke godt før kl er ni. Det er jo sent for en liten tass. Vi står opp ca. halv åtte, og han sover to timer i bhg. Vi har prøvd å legge han sju og halv sju - over lengre perioder begge deler, men det førte egentlig bare til at han brukte enda lenger tid på å falle i ro om kvelden. Vi er nøye med å ikke gi han mat rett før han legger seg, og at han heller ikke er sulten. Første sprørsmål: tenker dere at han sover for lite? 11 timer om natten og 2 timer om dagen... Og, hvordan skal jeg greie å lære han å finne søvnen på egen hånd? Er det greit å forlate han på rommet og stå utenfor døren og høre at han går bananas i sprinkelsenga si?... Huff.... Stakkars trollet mitt :-( Jeg håper noen kan gi tips og råd i forhold til legging av snart to åring! På forhånd takk for svar))
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Aldri ok å forlate et gråtende barn!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Høres mer ut som om det er på tide å kutte ut søvnen på dagtid, også legge han tidligere.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Ferber er aldri greit. Du må lære unge din sovne alene, evt ved å gjøre det gradvis, eller vente til han er 15 og hiver deg ut av rommet. hi hihihihihihih
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 hm, takk for svar... jeg har tatt det opp med bhg, og de er lite villige til å kutte i dagsovningen. De mener han trenger det, og er svært sliten og trøtt ved lunsjtider. Jeg har omsider fått dem til vekke han hvis han sover mer enn to timer, så han sover aldri etter kl to (hvis det er sant som de sier til meg da.... ).... Bør jeg insistere på at de reduserer dagsovingen mener du?... Huff, vanskelig det der overfor barnehagen.. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå