Gå til innhold

Hei mars-mager, har babyen snudd seg, har hodet festet seg??


mamsi123

Anbefalte innlegg

Var hos legen i dag, har termin 15/3, fikk beskjed om at babyen lå i seteleie... Egentlig ligger han som han "alltid har gjort" med hode mot magesekken og beina ned mot min høyre side. Virker som har turner rundt der inne, det er fremdeles god plass.

Legen ville sette akupunktur på meg i dag, for at babyen skulle snu seg før det ble for trangt/sent... Ikke vet jeg, sa han kunne får prøve neste gang jeg skal til kontroll om 14 dager ;-) Fikk ei datter sommeren 2006, hun snudde seg 1 uke før fødsel, så jeg stresser ikke. Andre som har babyer som har snudd seg / festet seg?? Eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei..

 

Har rett og slett ikke peilig på hvordan lillegutt ligger... har termin 16.mars og kjenner spark i alle retninger støtt og stadig.. fra midt på magen, høyre ribbein, magesekk, venstreribein, nedover og utover.. men kan egentlig ikke merke at han flytter på seg så mye.. så har ikke peiling..

 

Men kan man kjenne etter hvordan han ligger ? tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei

 

Her har gutten ligget med hodet ned iallefall en uke, men hodet er ikke festet.

fester seg nok ikke heller siden det er tredjemann..

 

Han ligger med ryggen til venstre for meg, og sparker nå i ett mot min høyre arm. Blir helt sår i siden. Han sparker også nesten rett frem, ett stykke over navelen..

 

Kjenner også hendene som bokser helt nede ved høyre hofte..

 

Han er litt stor så det er vel derfor han ikke snur seg så mye lenger. Men det er bare noen dager siden han sparket mot min venstre side.

 

Jeg har termin 8/3-11

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har fått beskjed om at babyen ligger med hodet ned de to siste kontrollene uten at hodet er festet, men legen min sa at det babyen fortsatt kan snu seg en god stund enda før hodet fester seg og at dette er vanlig, så jeg stresser heller ikke enda :)

Har termin 9. mars foresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min ligger også i seteleie og har gjort det en stund. Det er tidlig ennå (jeg har termin en uke før deg) og god tid til å snu seg så hverken jeg eller gynekologen er bekymret. Det er kun 4% av fødsler som er setefødsler så det sier seg selv at dette er uvanlig. Ellers er jeg jo flergangsfødende så jeg regner ikke med at hodet fester seg i det hele tatt før fødselen er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin den 23. mars, fikk beskjed om det samme idag. Men hun sa at hvis babyen ikke har snudd seg til rundt uke 38, så skulle jeg på ul. Så får vi ta det derifra. Men er ikke så bekymret, satser på at den snur seg tidsnok :-)

Eneste jeg begynte å tenke på ang dette er at jeg fødte jo i uke 38 sist, men får ordne slik at vi får sjekket det ut litt før da. Men håper og tror det ordner seg av seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har nok ikke babyen festet seg. Kjenner spark nederst i magen hele tida. Jeg har ei morkake som ligger foran så vi får se om gutten snur seg før fødselen. Det er vel litt tidlig for babyen å feste seg ennå for jeg har også termin den 15 mars. Jeg stresser heller ikke m det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 28 mars :) er 29 +6.. hodet er nok ikke festet her.

på de 2 siste kontrollene har den ligget med hodet ned, og senest i stad var jeg plaget med spark mot ribbena og øverst på magen :) håper den holder seg med hodet ned.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 16. mars, men aner ikke hvilken vei lillejenta ligger.. Kjenner spark, litt her og litt der, ikke så mye system eller retning. Skal til kontroll tirsdag, håper legen da kan kjenne om hun ligger opp eller ned. Legen på nabokontoret har UL, så kanskje jeg er ber om en liten titt. Venter nr 4, og er ikke klar for setefødsel, det er det eneste jeg vet med sikkerhet!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, nei, setefødsel er vel ikke akkurat noe man ønsker seg (!!)

Takk for mange greie svar, tror legen er litt mer oppstressa av dette her enn meg (egentlig ikke stresset i det hele tatt), ELLER så har han veldig lyst til å prøve ut akupunktur nålene sine på meg ;-)

Har på følelsen at denne bebisen er mindre enn datteren vår som kom sommeren 2006, 3700 gr og 54 cm. Magen ser betydelig mindre ut, og jeg har kun gått opp 4 kg, men det kan vel rasket snu disse siste 9 ukene ;-D he he

Lykke til med fødsel og ny verdensborger, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lille frøkna snudd seg ned og festet seg =) har termin 05 Mars =) men mulig hun kommer før pga mulig igansettelse før tiden =) kjenner veldig mange der babyn ikke har snudd seg riktig før noen uker før termin bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger villstyringen der inne med hodet nede men ikke festa seg enda utfra legekontrollen nå på fredag.

Føtter å hender herjer på hver side av magen min så kjennes at det er en liten turner der inne ja, å ribbbeina får endelig gjennomgå ;)

Termin 19 mars :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 15/3 og var på jordmor kontroll i dag. da sa hun at han lå i sete leie.

men jeg var til ul litt senere på dagen(er med på et forsningsprosjekt på kk) og der viste det at han lå med hode ned :):)

Så jordmoren har ikke alltid rett;)

Hadde ikke festet seg da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var på kontroll 4/1, da sa legen at han lå med hodet ned... og var på 3D ultralyd den 7/1.. da lå han også med hodet ned... da skrev sonografen på helsekortet mitt at hodet hadde festet seg... når jeg var innom føden pga lite liv lå han plutselig i sete og sparket i blæra mi... så han turner og slår saltoer enda uansett hvor dårlig plass det er der... og han har ikke festet seg enda... hehe...

 

har termin 11 mars...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ---- søren. Jeg var også til lege i dag, termin 16.mars... Og baby i seteleie. Var ikke helt klar for den beskjeden... Skal til kontroll om 3 uker og få ultralyd, se om hun har snudd seg til da. Ellers blir det henvisning til sykehuset for vurdering.. Hun er nr 4, så det er jo noen som har banet vei, men jeg hadde IKKE lyst på setefødsel..

Håper håper og håper hun snur seg i tide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen der, alle sammen.

Vi får satse på at disse barna snur seg med hode ned riktig veien. Jeg har ny legetime ons 26/1 og da skal lege få teste ut litt "snu-akkupunktur på meg" selv om vi ikke er helt sikker på hvilken vei han ligger, he he. Skal også ha en UL i slutten av feb tenker jeg, for å se da om han har snudd seg eller ikke, mye kan jo skje på en måned.

Uansett, han skal ut på vanlig måte, er ikke interessert i keisersnitt, men må vurdere å ikke føde uten smertestillende hvis det blir setefødsel...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige kontroll 6 Januar lå hun med hodet ned, men ikke festet. Nå er jeg neimen ikke sikker lenger for jeg syntes sparkene har flyttet seg og kjenner ikke lenger noen for sparke mot ribbena som jeg gjorde før.

 

Men jeg skal til JM i morgen så da får jeg vel vite det da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme situasjon her... Jordmor sa på søndag at lille tassen kjentes ut å ligge i hodeleie og at hodet også kjentes ut å være noe festet. MEN der tok hun feil: idag sparker han nemlig på helt andre siden i magen, helt nederst. Så da krysser vi fingrene sammen for at vi ikke er en av de 3% som må føde i seteleie XXX

 

Tini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baby ligger på skrå i magen, har gjort det de siste ukene, har noen dager kjent spark opp mot ribbeina, men som regel er det i siden.. går utifra at baby snur seg med hodet ned etterhvert! Er 32 uker! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...