Gå til innhold

ehm,er dette barnesykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg la merke til ei blemme på kinnet til min datter. Den var ikke rød,men litt blank hud,på en måte.

Nå ser jeg at jeg også har fått ei blemmelignenes sak under nesa..

Håper virkelig ikke det er noe.. tror du det er det?

vet ikke om jeg har hatt noe før,moren min er død,og faren min husker ikke =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det nesten minne litt om en blank kvise? Da kan det være vannkopper.

Skrevet

ja egentlig!! tenker at det mest sannsynlig ikke er farlig for henne siden hun er bare barnet.. men vil jeg bli kraftig dårlig??? :S

har også en gutt på snart 4 mnd, tåler han det? syns jeg har hørt at det kan gå kraftig ut over nyfødte?? huffa meg!

ps: jenta har nettopp begynt i barnehagen..

Hvordan forbereder seg man på slikt da?

vil hun/jeg/han få feber++?

pappaen har hatt vannkopper før,den sniken!

Skrevet

Spedbarn får det ofte veldig lett dersom de får det (de er gjerne beskyttet av morsmelken), så tror ikke du skal bekymre deg for mye for babyen. Du derimot kan risikere å bli ganske dårlig dersom du ikke har hatt vannkopper før. Jeg fikk det som 16 åring og hadde feber i noen dager og enorme mengder med prikker. Var ganske slått ut i en ukes tid før det begynte å komme seg igjen. Barna våres hadde lett feber i en dag og en del prikker, men var i god form. Barn får det som regel lett, og ofte lettere jo yngre de er.

Kan vøre greit å ha alovera-gel og hvitvask i hus for å lindre kløen. Dersom det er vannkopper da.

Skrevet

godt å høre at det vil mest sannsynlig gå greit me baby:)

uff jeg gruer meg..

hvitvask?=/

aloevera skal kjøpes imorgen ;) -takk for tips!!

HI

Skrevet

Hjelper ikke så mye med morsmelk om mora ikke har antistoffene. Vannkopper er ikke noe å være redd for på barnas vegne. Det klør og er plagsomt, men de fleste takler det veldig bra. Voksne blir ofte dårligere, derfor mange smitter barna med vannkopper med vilje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...