Gå til innhold

Medisinsk utstyr i baggasje på fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man kan få dekket overvekt dersom man må ha med mye utstyr til barna?

Jeg tipper det vi må ha med til neste flytur kommer på ca 10 kg. Det er jo halvparten av det man kan ha med på typisk charter ferie.

Har ikke sjekket det tidligere, men etterhvert som frøkna vokser blir det mer vekt av baggasjen hennes.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg vil tro at du får ha det med dersom du har erklæring fra legen. Men det kan fortsatt være at du må betale for dette, siden de vel bruker mer drivstoff jo tyngre flyet er (det veier jo bare ørten tonn fra før).

Men du kan jo ringe eller sende mail til selskapet og høre om det er greit, evnt hva du må ha med av dokumentasjon?

Skrevet

Jeg tenker mer på fra nav eller helfo.

Jeg har legerklæring på det jeg har med, så er ikke noe problem å få det med.

Får nesten kjøpe overvekt, så kan jeg jo prøve å få det dekket..

Er ikke så utrolig mye, men alle disse "små" summene blir veldig mye til sammen.

Skrevet

Samle alle smpsummene dere ikke får dekket andre steder og trekk det av på skatten.

Forutsetter at dere kommer over en viss minstesum.

NAV på sitt beste.

Vi samlet rett og slett alt som hadde med sykdommen hennes å gjøre i fjor. Selv det mest utenkelige - og vi fikk (utrolig nok) trukket ALT fra skatten!!

Ble positivt overrasket da vi fikk beskjed om det.

17 000kr.

Vi skrev opp alt fra antibiotikakurer, ekstrautstyr ifh sprøytesetting som ikke blir dekket (gulebokser, plaster etc) og ja.

Mye av det hadde jeg trodd ville bli trukket bort om vi fikk invilget noe. Men vi fikk for rubbel og bit. Så det lønner seg virkelig å prøve!

Vi satte oss ned og skrev et langt "brev" med forklaringer til det aller meste. Hvorfor hun trengte akkurat det og hva som gjør at hun må ha mer enn "alle andre" bla.

Å ja, små summer som vi kanskje ikke tenker over og som vi har lett å føle at "ikke er noe å mase om" blir lett store elver når året er omme.

Jeg viste vi brukte mye ekstra, men ikke at vi kom opp i hele 17 000kr på det vi samlet når vi startet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...