Gå til innhold

hjelp:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.jeg er 29 år og ferdig utdannet til våren.....og 13 uker på vei.dette var ikke planlagt, siden jeg ikke kjente barnefaren så godt annet enn at jeg visste han likte meg veldig godt.

altså..vi hadde noen kvelder sammen, en dag var vi litt uforsiktige, men jeg tok angrepille dagen etter, vips..baby!

dette var svært fortvilende... jeg dro på ultralyd i 7 uke..hørte det lille hjerte dunke og klarte ikke tanken på å ta abort.

naturlig nok ville jeg bli bedre kjent med denne mannen, og etterhvert har jeg funnet ut at han er en lystløgner uten like!!!!og han er sykelig forelsket i meg, han vil ha delt omsorg for barnet også sier han...

i natt vekket han meg ved å ringe på døren hundre ganger..da jeg åpnet døren var han så full/ruset at han ikke kunne stå på beina.. truet med å kutte pulsåren og la seg i diken.i dag skylder han på at han ble dopet på byn..noe jeg ikke tror på siden han har løyet før.

off..jeg er et nervevrak!!!jeg klarer ikke se han!!!!

tanken på at han skal ha delt omsorg for barnet er helt forferdelig skremmende..og det vrir seg i magen.

han klarer ikke ta vare på seg selv engang. han har ikke utdannelse, ikke jobb(enda).

hva for noe rettigheter har jeg?? off...hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg for en vond situasjon du står i..-

Forstår ut frs det du har skrevet at du skal beholde barnet- og da ville jeg kontatet familiekontoret- helsestasjon- alle instanser for å få hjelp- få sikkerhet bak dine mistanker om rus/problemer.

Forstår du er redd for at han kan kreve delt omsorg- men det skal mye til- om dere ikke er enig om det!!!

I og med at dere ikke er sammen så vil du få foreldreomsorgen alene, evt foreldreansvar kan bli delt om han skriver under på det.

Skaff deg vitner , som kan støtte deg i at han ikke er stabil- ta vare på alt av meldinger, lapper, hva det måtte være..

Håper virkelig det går bra med deg. Klem

Skrevet

jeg har bestemt meg for å beholde det ja.. men tanken på å måtte ha han i livet mitt er helt grusomt!!!jeg har vitner og notert opp hendelser.

jeg vil ikke at barnet mitt skal vokse opp med han:(

takk for svar

Skrevet

Først å fremst, dette klarer du!

Du er sterk og kommer til å bli en fantastisk mamma.

Kommer han flere ganger på døra di og opptrer slik som i natt så låser du døra og ringer politiet. Om han truer deg så ringer du politiet.

Skaff deg time på familievernkontoret, snakk med de om bekymringene dine. Der er det mange med god kompetanse som kan svare på alt og hjelpe deg.

Snakk med nav om hva du har krav på av stønader osv når barnet er født. Søk på utdanning til høsten og få fødselsperm derfra så får du støtte fra lånekassen.

Pass på å ha gode folk rundt deg og et godt nettverk til å hjelpe deg når babyen blir født! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...