Gå til innhold

Trenger hjelp til en dessertoppskrift!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I oppskriften står det bla. 2 vaniljestenger (som skal hakkes opp), + masse mer som jeg forstår. ;o) MEN så står det 4 ts kanelstang! ts kanelstang liksom? Mener de egentlig kanel? Ikke stang? Og det står ingenting om at det skal hakkes opp. Men 4 ts kanel blir jo mye kanel tenker jeg, så det kan liksom ikke stemme.....? Er posjonsdessert, 8 stk i små skåler. HJELP!

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Hva slags oppskrift er dette? Synes 2 vaniljestenger hakket høres rart ut, også? Frø fra 2, kanskje, men hakket? Og til 8 porsjoner?

Skrevet

Synes også det høres merkelig ut at vaniljestangen skal hakkes opp. skallet er jo ikke noe godt. Det vanlige er vel å skrape ut frøene og eventuelt også bruke stengene ved oppkoking så ta de ut. Ang kanelstenger vil jeg tro at det blir det samme som vaniljestenger. At de skal kokes sammen med det du skal lage.

Hva skal du egentlig lage?

Skrevet

Så på oppskriften at du skal sile det. Skal kanskje hakkes opp for å unngå de svarte vaniljefrøene i desserten etterpå. Hadde kjøpt hele kanelstenger og ikke brukt vanlig kanel.

Gjest amandine
Skrevet

Signerer sjiraffen. La det koke med, skrap ut frøene av vaniljestangen. Sil før du heller i skåler. Dette høres ut som en skikkelig dårlig oversettelse. Hadde jeg vært deg hadde jeg googlet retten og funnet andre oppskrifter for referanse.

Skrevet

Skjønte at jeg skal sile det. Det jeg ikke forstod var 4 ts!! kanelstang? Hvordan får du i det hele tatt en kanelstang på en ts? ;o)

Skal prøve å google dessertnavnet. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...