Gå til innhold

Barselbesøk - med større halvsøsken tilstede...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg fikk nr 2 ble det snakket rundt meg blant andre mødre om at besøkende alltid måtte ha med seg en liten ting til storebror/-søster også, ikke bare til nyfødten. Argument: Søskensjalusi.

Sånn ble det hos oss også. Storebror fikk en liten ting (kunne bare være en sjokolade etc), slik at han ikke ble "glemt".

Nå venter jeg nr 3 og det blir halvbror (skilt fra barnefar til de to største). Vi har mine to boende hos oss 100%, kun annenhver helg hos biofar. Bør jeg tenke tanken om søskengave nå? Er litt i tvil om det er "nødvendig" liksom. Gutta mine er nå 11 og 6 år og gleder seg på normalt vis til baby kommer, syns det er moro å se de små klærne som blir kjøpt inn, moro å kjenne på magen og jeg senser ikke noe sjalusi eller utrygghet i deres plass i nyfamilien. Stefar er også veldig klar over dette når hans baby blir født, at gutta og baby skal likestilles - også for ham.

Hva mener dere? Er det tull å forvente søskengaver? Ønsker veldig innspill, meninger her :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor DU skal tenke på søskengaver - det er vel opp til de besøkende å gjøre:)

Personlig synes jeg søskengaver er en fin tanke, og skjønner ikke helt at dette er noe annerledes om det er helsøsken eller halvsøsken.

Skrevet

syns søsken gave er fint,. selvom det bare er halv søsken som blir født for de så er det en unge som kommer inn i dems hjem og de kan fort føle seg utenfor,. slik gave er fint,.

jeg syns det er riktig å ha det,.

Skrevet

Hi her.

Det blir jo til at JEG tenker på det, for jeg er slett ikke sikker på at besøkende tenker på det. Ergo må jeg enten si fra om dette eller ha noen smågaver på lur som jeg kan stikke til dem om besøkende ikke har med.

Skrevet

Hva med å kjøpe en fellesgave til gutta som de kan drive med sammen, og som er en gave fra baby`n..

Jeg har 2 jenter 6 og 12 år, og når 3 mann kom kjøpte vi sånn WII med noen spill, det var en supersmart gave og de har vært opptatt og aktivisert med dette mens vi har holdt på med baby`n...

Skrevet

Hvorfor det??

Det er da opp til de besøkende om de har med gave eller ikke.

Synes det blir ganske frekt hvis du skal minne besøkende på at de må ha med søskengave....

Du trenger jo ikke ha noe annet enn sjokolade e.l i skuffen som du evt kan stikke til de......

Men å kjøpe en fellesgave til søsken fra babyen synes jeg var en flott ide.

Skrevet

De er jo store brødre da, de forstår jo at det er babyen som er i fokus. De blir neppe sjalu når de ser gavene, babyleker og babyklær, det er ikke noe å bli misunnelig for..

Tror ikke jeg ville laget noe oppstuss utav dette, nei. Og hvis noen hadde med "storebrorgave" så ville det vært ren bonus!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...