Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Bor i en liten by, ca 18 000 innbyggere, og vet om mange som får os og div andre stønader som bare alenemødre skal få. Noen har en inntekt på rundt 25 000 i mnd. MEN, de er ikke alenemødre! Bare på papiret! De lyver NAV og andre rett opp i trynet! De har samboer som ikke staten vet om. Jeg kjenner det koker. Jeg har selv samboer, og har til og med fått anbefalt at jeg må gjøre det slik; SI jeg er aleneforsørger. Ikke faen om jeg lurer staten på den måten. Jeg har samboer, og får ikke EN krone i støtte! Mens her sitter disse "alenemødrene" og mottar 25 000 mer enn de skal ha. Jeg ber om at de blir avslørt! Hadde det ikke vært for at disse er i min vennekrets, hadde jeg selv ringt inn å avslørt dem! Noen fler som kjenner slike?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Det er bare og gi nav et anonymt tips det.. De treneger aldri og få vite at det var nettopp deg som "sladre" Men må si at jeg er helt enig med deg. Det er skikklig irriterende at noen er så frekke at de lyver til seg penger de ikke har rett på!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Kjenner heldigvis ingen slike. De alenemødre og alenefedre jeg kjenner jobber for pengene slik de fleste andre gjør
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 KRYR AV DE I OSLO!!! Spesielt i blant våre nye landsmenn.. Damer som får barn med "eksen" om og om igjen...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Du er jo egentlig like ille du når du vet om lovbrudd med vil ikke melde det fordi de kjenner vedkommende! Du kan melde anonymt til NAV
3 nøtter til Askepott Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 Greit nok du kan gi dem anonymt tips, men du vet jo selv at det er du som har gitt det anonyme tipset og satt disse "alenemødrene" i uføre og de må kanskje sone fengelsestraff og hvem er det det går ut over til syvende og sist, JO, barna!!!! Så det er ikke bare å gi ett anonymt tips!!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 De får DINE / DERES skattepenger. De misbruker NAV og dine og dine næres muligheter hvis det skulle skje dere noe en gang. Vær voksen å meld i fra! JEG er alenemor, og jeg mottar ikke så mye som 25000. Jeg sliter kjempemasse, jeg er sliten og økonomien er så tynn så tynn ;-( Jeg blir sinna når jeg hører eller leser om folk som misbruker nav! Man er nesten pliktig til å melde fra. Send meg gjerne priv mld og si hvem det er så skal jeg tipse nav! Har tipset før, og det er jeg GLAD for at jeg gjorde. Hvorfor skal noen ha mye mer enn alle andre, fordi de er så smart-dumme og tror de er sleipe og kan lure mange mennesker!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 mener du da at det det skal overføres til andre situasjoner også da?? Så hvis du vet om et lovbrudd, så skal du ikke melde fra fordi det KAN få konsekvenser ved at mor eller far kanskje må sone en straff??
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #9 Skrevet 12. januar 2011 Er helt enig i at man ikke skal lure nav. Dette er goder man får om man trenger det, og blir det misbrukt ender det med at det blir innstramminger, og de som virkelig trenger det må ta støyten. Men bare vær klar over at så lenge man ikke bor sammen med barnefar så kan man ha samboer og fortsatt få stønadene i 12 mnd før man mister dem. Var ihvertfall sånn før....
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #10 Skrevet 12. januar 2011 Hvor i alle dager tar du tallet 25 000 fra? Det er ingen alenemødre som mottar en slik sum "for mye" som du sier! Hjelpe meg, går det an. Vi er mange aleneforeldre som jobber for livets opphold og som ikke snylter! Får kun en ekstra barnetrygd (940 kr) pluss det far eventuelt vil betale- i vårt tilfelle vil han ikke det og barnet mitt mottar lusne 1350 kr i bidragsforskudd. F... meg ikke mye å bli feit av! Du får bruke sjalusien din til å navngi snylterne til NAV da, håper du vil føle deg RIKTIG vel etterpå! Klart det er veldig dumt at noen snylter, men nå er jeg lei av at alenemødre som gruppe får gjennomgå her inne! Hilsen en som full i feber har tatt seg av sykt barn i en uke, uten at noen en gang har vært i butikken for oss, svært lite glamorøst!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #11 Skrevet 12. januar 2011 NAV, skulle gitt foreldre som er sammen støtte en periode bare for å se hvor mangen som kommer fram å sier di er sammen med partneren likevel.. tror ganske mangen hadde komt fram å sakt di var sammen med barnefar då ja... eller laget et bonus system for foreldre som er sammen..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #12 Skrevet 12. januar 2011 Å være to sammen om barna, hus, regninger, oppdragelse og alt som følger med hus og hjem er vel den største bonusen man kan få i livet!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #13 Skrevet 12. januar 2011 Hvilken kommune bor du i? Jeg er aleneforsørger ( ikke bare på papiret!) og får litt i underkant av 18 000 kr. Jeg er student. Klarer meg fint på den summen, men synes det er merkelig at det er så stor forskjell.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #14 Skrevet 12. januar 2011 Blir kvalm av ALLE som snylter på staten jeg , være seg alenemødre eller andre frekke folk! Men dette begynner jo å straffe seg nå uansett. Velferdsgodene kommer til å forsvinne en etter en, for dette har ikke Norge råd til i lengden uansett. Gleder meg til neste stortingsvalg!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #15 Skrevet 12. januar 2011 Denne tråden var jo tydeligvis ikke til for å henge ut alenemødre, men de som utgir seg for å være det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå