Gå til innhold

Hmmmm, Har jeg rett på dagpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i jobb i 2008, frem til jeg gikk ut i perm i august. Var da i permison frem til august 2009 (tok over fars uker også) Etter permisjonen var jeg ikke i jobb, det var slutt med meg og barnefar og jeg mottok OS.

Barnefar og jeg flyttet sammen igjen i Oktober 2010, fikk selvfølgelig da ikke OS lenger... Uansett, På denne tiden var han i jobb og alt så ut til at jeg hadde tiden til å søke jobber osv. Men jeg har enda ikke fått noen jobb, Samboer mistet sin jobb pga nedleggelse av firmaet han jobbet i.

Men skjønner ikke helt hvordan dette med dagpenger fungerer? Har hatt nok inntekt i 2008 og 2009, men ikke i 2010, kan jeg da søke dagpenger? Eller har jeg ikke krav på det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis du har tjent over 3G totalt i 2008, 2009 og 2010 så har du oppfylt minimumskravet. Om sykepenger og foreldrepenger skal telle med er jeg usikker på.

Skrevet

Jeg tror ikke du kvalifiserer til dagpenger, men er jo bare å søke til nav så får du svar... Husk at overgangsstønad og permisjonspenger ikke tjener opp rett til dagpenger (ny regel endret på dette fra 1.jan 2011 men denne kommer du ikke under) - det er det kun arbeidsinntekt fra lønnet arbeid som gjør..

Skrevet

Det enkleste er vel å lese om regelverket hos www.nav.no. Det skulle være lett tilgjengelig for alle og enhver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...