Gå til innhold

Noen som har erfaring med skabb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt bekymret for om det kan være det jeg har fått? Det startet med et rødt femkronestort område med noe jeg oppfatter som eksem på hånden (rødt og tørt). Etter hvert har det begynt å klø mellom et par av fingrene (nedenfor nederste fingerledd), og jeg kan se bittesmå nupper i huden.

Hjelp! Vær så snill å fortelle meg at dette ikke er skabb! Skjønner i så fall ikke når jeg kan ha blitt smittet... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blei smitte av skabb som liten av ei vennine som var på ovenatting. jeg fikk masse røde prikker med ein sort prikk inni den røde viss du skjønner. husker det klødde ekstremt å at alle lekene og klær, gardiner måtte fryses og at hele familien min også måtte behandles i tilfelle smitte. høres ikke helt ut som skabb det du har:)

Skrevet

Takk og pris! :-) Må legge til at kløen dempes/slutter å klø for en periode når jeg smører med fuktighetskrem.

Skrevet

sikkert bere eksem du har fått deg da:)

Skrevet

Ja... og det er et helvete!!!

Ble smittet da jeg var på cafe og satt ute under et pledd.

Startet med intens kløe på magen så spredte det seg fort over hele kroppen. Så ut som små vannblemmer. Var innom lege, legevakta ++ da kløen var så intens. Ingen som fant ut hva det var. Ble forespeilet fuglelus, eksem, allergi osv. Jeg smittet jo nesten hele familien. Til slutt var det så ille at jeg fikk åpne sår på kroppen, spesielt på fingrene og nedentil. Ble etterhvert tipset om en hud spesialist, han så vell 2min på meg og kunne fastslå skabb med en gang. De graver tunneler under huden som skal vises godt hvis man har peiling! Kløen kommer av allergisk reaksjon fra avføringa skabben legger igjen.

Så jeg om min kjære gikk slik i ca 6mnd før vi fikk hjelp. Smittet også min søster, mamma, pappa og ei venninne.

Jeg har fått små nupper/blemmer på kroppen nå, men er gravid da. Så har vært i kontakt med jordmor som mente det var svangerskapskløe. er iallefall ikke skabb, det hadde jeg kommet til og kjenne igjen :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...