Gå til innhold

Hva var den beste barselgaven du fikk? :) Trenger tips :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt tante og har lyst til å gi noe til mammaen. Jeg tenkte å fylle en fin kurv med div ting som kan være godt og nyttig :) F eks nybakte rundstykker, ammete..

Noen som har noen ideer til meg? Hva var den beste gaven du fikk? :)

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gavekort på klær så jeg kunne gå ut å shoppe til meg selv siden ingenting passer i den perioden det tar å få kroppen tilbake..

Skrevet

Det høres ut som en veldig god ide :)

Min farmor hadde bakt mange kaker til meg som hun kom å la i fryseren min i posjonspakninger. Det var supert når jeg fikk barselbesøk, da hadde jeg alltid noe å servere :)

Ellers fikk jeg en delig strikket genser av svigermor som jeg brukte mye den første tiden (fikk vinterbarn).

Til babyen fikk vi mye klær og bamser, supert det også

Skrevet

Den beste gaven var de to gangene noen kom med ferdig middag og varmet opp og serverte meg :-)

Og de som insisterte på at de gjerne passet babyen en time-halvannen mens jeg sov, dusjet, gikk på butikken e.l. Men så var jeg helt alene i barseltida da.

Skrevet

Ble veldig glad for at søsteren min bakte kaker jeg kunne ha i fryseren til andre som kom på besøk. Av noen venner fikk jeg et mamma-blad, samboeren en øl og babyen flott tøy. Det var en fin gave:)

Skrevet

Kan ikke huske at jeg fikk noe, det var bare gaver til babyen. Skulle jeg ønsket meg noe, så var det mye mer barselbesøk! Jeg var nyinflyttet med mann som var bortreist på jobb, og det ble veldig ensomt i barseltiden. Ungen hadde kolikk/kiss, og de første 5 mnd var veldig slitsomme. Skulle ønske noen venner kom på døra og ba om å få gå trilletur mens jeg sov, dusjet eller leste bok. :)

Men om jeg fikk velge gave, så ville ull-sokker, ull-singlet eller ammeinnlegg i ull være perfekt til en vinter-mamma. Det er viktig å holde seg varm, særlig når man er oppe og ammer om natta.

Andre hyggelige gaver kan være kaffe, te, magasiner, bok eller lydbok, film, musikk, gavekort på barnepass, gavekort på venninnekveld, skrubbekrem, håndkrem eller bodylotion.

Håper du fikk litt inspirasjon. :)

Skrevet

Jeg ble helt paff da en venninne kom med luksus peelingdusjsåpe og ba meg kose meg:) - til da hadde babyen min blitt overøst med gaver, mange av dem jeg brukte timesvis på å bytte siden det ble endel likt, samt for smått etc.

Jeg ble så glad for denne gaven og har i ettertid nesten bare gitt mamma-gaver til venninner som har født.

Det er ikke lett å bruke masse penger på seg selv etter fødselen, så jeg hadde også blitt overlykkelig for gavekort på klær/massasje/frisør.

- og kanskje det kunne følge med et gavekort på barnepass den tiden det tok å gjennomføre shoppingen/timen:)

Har termin i disse dager, blir spennende å se om ting har forandret seg på tre år samt om folk tror vi trenger masse klær til denne babyen også:)

Skrevet

Jeg fikk et nydelig armbånd av besteveninnen min for "godt gjennomført arbeid" etter fødselen. Det ble jeg så takknemlig for!! Endelig noen som satt pris på at JEG hadde født, ikke bare at babyen var født:)

Så personlig gave til mor er nok en fin ting:)

Skrevet

den beste gaven vi fikk til oss selv var en kurv fyllt med godteri,frukt, wienerbrød osv :)

Skrevet

Et hjerte i hvitt gull av mannen min og et nyyydelig personelig kort. Jeg fant det ved siden av babyen min i sengen hans etter mannen min hadde gått for kvelden.

Skrevet

Kom foressten på en annen gave jeg fikk av mannen min som jeg satte pris på. En kurv fylt med ting jeg savnet i svangerskapet. Ulike oster og annen favorittmat. Og en fin champange.

Skrevet

Jeg husker ikke, men ble veeldig misunnelig på dem som fikk sånne kjempeflotte bleiekaker. Syns de ser så kjekke ut hehe, men kanskje ikke det mest praktiske da

Skrevet

Gavekort på ansiktsbehandling. Tok deilig dyprens og napping av bryn ++

Skrevet

Tusen takk til alle som har svart og kommet med tips! :) Nå har jeg mange gode ideer.

Babyen har arvet masse fra oss, både utstyr og klær og jeg vet dem har alt dem trenger til babyen og mer til :)

Så tenkte mor skulle få en oppmerksomhet også. Oppi kurven ser jeg for meg at det blir noe hjemmebakt, noe hudpleie, evt gavekort, godt, kanskje vin, ammete, ammeinnlegg i ull og noe til babyen også selvfølgelig :) Må få tak i en stor kurv hehe.

Selv fikk jeg en god hårpleieserie siden håret mitt ble helt ødelagt under svangerskapet og jeg satte så stor pris på det!

Ble kjempeglad for så mange gode forslag!

Skrevet

Gullring med diamant, fikk den av mamma :)

Skrevet

Fikk ingenting jeg:( Ikke en gang fra samboeren min, ennå jeg med nummer to fortalte han hva venninnene mine fikk av sine menn, og at det ville jeg og ha! Fikk mye klær til babyen da:) Og ble ekstra glad for de som hadde med gave til begge barna da minsten ble født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...