Gå til innhold

UL uke 12 - ser man kjønnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på UL når jeg er i uke 12, regner kanskje med at det blir innvendig UL ettersom det er så tidlig. Det er ikke fordi jeg har bedt om det, men pga komplikasjoner at jeg skal så tidlig. Det jeg lurer på, er om noen andre har vært på UL så tidlig og om dere har fått vite kjønnet?

Jeg er så spent på å få vite kjønnet, mest pga større risiko for komplikasjoner ved det ene kjønnet fremfor det andre, så det hadde vært greit å vite litt om hva fremtiden kan bringe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er veldig tidlig og da ganske usikkert hvis de ser noe...

Skrevet

Vi var på en tidlig ultralyd på privatklinikk i uke 11+0. Trodde selv jeg var 12 uker den dagen. Selv om kjønnet absolutt ikke var grunnen til å ta en så tidlig ul, så var d en "bonus" at vi fikk nyss om kjønnet på et så tidlig stadie. Helt på slutten av timen mente jeg at jeg så noe mellom beina på den lille, og spurte jordmor hva jeg så- Er d en gutt? Regnet egentlig med at hun kom til å si at d var altfor tidlig å si. Men istedet så sa hun at: "Nei, hvis jeg skal tippe nå, så tror jeg at jeg må si jente". MEN som hun også sa så er d uhyre tidlig, og hun ville ikke garantere verken den ene eller andre veien, ikke gå ut å kjøp rosa barnevogn med en gang;-)

Mener å ha lest i et el annet medisinsk tidsskrift at kjønn skal kunne vises på dette stadiet, men her spiller nok urtolig mange faktorer inn. Hvordan den lille ligger med beina sine, om den ligger med ryggen til, etc. Men følg godt med når de nærmer seg Femur/lårbein;-)

På den ordinære ultralyden i uke 18 fikk vi igjen nyheter om at d er ei jente på vei, så da stemte jo funnet på den tidlige ultralyden.

Lykke til:-D

Skrevet

Vi fikk beskjed på ultralyd i uke 12 at vi deffinitivt skulle få en gutt. Bare å sette i gang å handle guttetøy sa hun med et smil om munnen. Og gjett hva vi fikk se på ordinær ul, jo en jente! Så jeg ville ikke ha stolt på en så tidlig ultralyd. Neste gang, på uke 12 ul så vil jeg ikke vite noe om kjønn, blir jo bare tull

Skrevet

Jeg fikk vite kjoenn i uke 12. Fikk beskjed om at det ikke var 100% sikkert fordi det var tidlig, men som regel stemmer det. Er i uke 19 naa, og det er sikkert at vi faar en gutt, ja!

Fikk baade innvendig og utvendig UL, mest fordi alt sees bedre paa innvendig, pluss at det er beste maaten aa sjekke livmormunnen paa. At den er lukket, lang og har sin slimpropp paa plass. Men der sjekker de bare "raskt" det noedvendigste, og gaar over til utvendig etterpaa.

Lykke til da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...