Gå til innhold

Hvor langt oppe er livmoren?


Liten_julispire<3

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 12+3 i dag og var på min første jordmorkontroll. Hun fant toppen av livmoren 9 cm over skambenet og mente jeg kanskje bare var rund 10 uker. Hvordan har det vært hos dere? Ligger jeg 2 uker før? Er jo såååå lenge til UL og begynner nå å bli bekymret over alle som vet om graviditeten dersom jeg ikke er 12 uker og noe kommer til å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet med sikkerhet at jeg er 12 uker( UL i går) og toppen av min livmor ligger bare ca 2 cm over skambeinet. Dersom jeg skulle hatt et mål på 9 cm over, ville toppen av livmoren gå nesten opp mot navelen. Synes det er rart at hun kunne "bestemme" ukeantallet bare ved en slik måling, så tidlig ukebestemmelse kan vel kun gjøres ved UL?:) Mener bare at folk er forskjellig i størrelse, og når livmoren kommer opp av bekkenet. Hva mener dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo på siden her, at man i uke 13 av og til kan kjenne livmoren over bekkenbenet, da særlig på flergangsfødende. Jeg synes det virket som en veldig underlig ting å si av jordmor... 9 cm over hørtes ganske mye ut synes jeg (uten at jeg har målt min og aner hva "normalen" er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er (muligens) 16+3 idag, forrige fredag så fant legen min livmora mi 3 cm under naveln, han mente at jeg da måtte minst være 15+4 på vei istedet for 12+4 som jeg ihvertfall visste at jeg måtte være :) Men virker som om at 3 cm under naveln er det den egentli bør være i uke 17-18, men er ikke sikker... :)

skal til jordmor i morgen, så spennende å høre hva hun sier! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min første kontroll hos fastlegen igår, og han fant livmora 18 cm over skambenet/symfysen. Jeg er 15+2 idag, men pga dette, lurte legen på om jeg kanskje har kommet lenger enn jeg tror. Det vil UL vise når jeg får innkalling til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...