Gå til innhold

BF er frekkere enn flatlusa!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vår er 2år og jeg har helt siden fødsel pushet på for at far til barnet skal innvolvere seg litt mer, bli kjent med barnet og at de to skal ha samvær. Det har ikke gått så bra. I begynelsen var han her litt, men det siste året har han sett barnet en gang og det var ved en tilfeldighet på 17.mai.

Nå har barnefaren fått nytt barn. Han er sammen med mor til barnet, la oss kalle mor for Liv og barnet for Stian, og barnet ble født i oktober. Jeg sendte dem en blomst med gratulasjoner og hilsen fra oss. Og så sendte jeg en sms til barnefar om vi kunne komme på besøk en dag så barnet vårt kunne få hilse på nytt søsken. Fikk ikke noe svar på det.

I dag får jeg melding fra barnefar: "Liv og jeg har tenkt at det er ok at barna blir kjent så om du vil hente Stian og ha ham i helga så hadde det vært supert. Vi skal til Køben så det passer bra"

WHAT?!?? Jeg har gjerne barnet her, det er ikke noe problem, men å bruke meg som barnevakt fordi at de skal på helgetur til København? Er det mulig å være så utrolig frekk????

Og hvem er det som sender barnet sitt på knappe 4 måneder til en fremmed dame?

Han er ikke riktig klok!! Han gidder ikke å ha samvær med sitt eget barn (vår barn), men at jeg skal sitte barnevakt for hans barn det passer ham fint!

(NB: Dette er nok IKKE mor sitt verk, men barnefaren som nok en gang har kommet på en genial idè)

Hva ville dere svart? Eller kan jeg ringe til moren til barnet og snakke med henne? Hun er en ok dame.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville pent svart at jeg ikke så det som forsvarlig å være barnevakt for et så lite barn som du aldri har møtt og absolutt ikke kjenner.

Og jeg ville videre sagt at jeg synes det var fint at de ville at barna skulle bli kjent og at du i den forbindelse ønsket å sette opp en time ved familiekontoret slik at dere kunne diskutert og kommet fram til en konkret plan for samvær!

Skrevet

Hehehehehe det er det syyykeste jeg har hørt looool!!!

Bare menn som kan finne på noe så korka...

Synes du skal ringe til samboeren hans jeg og snakke litt med henne.

kanskje dere kan komme frem til en løsning på samvær etterhvert?

Skrevet

Vi har vært på familievernkontoret to ganger og begge gangene har han brutt avtalen og hatt null samvær. Tre ganger etter det har jeg bestilt ny time, men han dukker ikke opp.

Jeg mistenker at han ikke vil ha noe samvær med barnet, men at han nå ser en gylden mulighet til å ha gratis barnevakt siden begge familiene dems bor langt borte.

HI

Skrevet

Jeg heller mest mot å ta kontakt med henne. Han er det umulig å få noe fornuft ut av og det er bare tøv.... Han er snill, altså, men ikke den skarpeste kniven.

HI

Skrevet

skjønner du det, og er helt enig med deg om at dette er frekkere enn frekkest av barnefar.

Men jeg ville nå likevel svar barnefar på en sakelig og nøytral måte:)

Skrevet

Det er jeg enig i og jeg har ikke tenkt å skrive noe dritt til ham. Ble bare utrolig sjokka her!

Tror jeg skal ringe å snakke med mor isteden?

HI

Skrevet

Hahaha det er det sykeste jeg har hørt. Går ikke ann å være så frekk.....

Skrevet

Ring moren og snakk med henne, og hør hva hun synes om dette. Kanskje har han spurt deg uten at hun vet det?

Jeg hadde nok ringt og snakket med henne, og synes hun det var greit å overlevere barnet, hadde jeg tatt den muligheten til å ha barnet, for mitt eget barn sin del å få møte og bli kjent med sitt søsken. Og også sett på det som en mulighet til å bygge opp et lite vennskap med moren slik at barna iallefall får vokse opp i viten og kjennskap til hverandre, uansett hva far velger av kontakt og samvær.

Skrevet

Skal ringe å snakke med henne og det forundrer meg ikke om hun ikke vet noe om dette.

Jeg har barnet mer enn gjerne, men jeg vil at barnet skal bli kjent med meg, og oss, først. Å ha en så liten baby en hel helg uten at barnet har møtt oss før syns jeg er totalt uansvarlig og jeg vil ikke ta del i det.

Jeg ser for meg at barnefar her syns det er ok å "lempe" begge barna over på meg slik at de to kan få sine frihelger sammen. Han er en smarting, det skal han ha!

Skal ringe å snakke med henne.

HI

Skrevet

Da sender du melding tilbake: "Per (ditt barn) og jeg skal også til Køben da, så da kan vi jo alle bli kjent med hverandre. Har bestilt hotell i ditt navn så vi får bo sammen. Og så kan du passe Per og Stian mens Liv og jeg går på byen!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...