Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Hei. Jeg skal være forlover i sommert, og i påvente av at jeg få forloverboken min lurer jeg litt på hva en forlovers oppgave er:) ? Har aldri vært dette før, så gleder meg sikkelig og vil være den beste forloveren EVER hehe:)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 forloverboken??? Som forlover er du vitne for bruden. utenom det er det egentlig ingen konkret oppgave som er din. Andre oppgaver bør du diskutere med bruden ift hennes ønsker og behov. de fleste forlovere arrangerer jo f.eks utdrikkingslag. noen er med på kjolekjøp. Noen er mer involvert i bryllupsplanleggingen osv.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 For det første så anbefaler jeg deg å spørre bruden rett ut hva hun ønsker av deg som forlover. Da vil du ha det beste utgangspunktet. For min del er en forlovers oppgave å: 1. Stelle i stand et supert utdrikningslag. 2. Vise interesse og deltakelse i bryllypsplanlegging. 3. Være brudens høyre hånd på bryllupsdagen.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Brudens forlover skal bl.a. hjelpe til med å holde orden på kjolen hennes når hun f.eks. skal sette seg og bli fotografert. Ellers er det vanlig at forloveren holder tale.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 en forloverbok?? Forloveren har strengt tatt en oppgave, det er å være vitne. Ellers er det vanlig at forloveren arrangerer utdrikningslag. Noen forventer mye av forloveren sin, skyld på USA
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 Her står det litt. Men hør med bruden du, hun har som regel litt tanker om hva hun ønsker at du skal være med på Men de viktigste oppgavene er jo å arrangere utdrikningslaget, være med til frisøren på bryllupsdagen, og passe på buketten i kirken, og at sløret ligger rett. Det er vel også forventet at du holder en tale/sang i bryllupet. Som regel bruker vel forloverene å være med i brudebilen og med til fotografen også. Lykke til! http://www.festplanlegging.no/2010/05/forlover.html
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Ja en forloverbok, kjøpte den i en bokhandle. Er vist veldig bra, står masse tipd og ideer der:) Andre jeg kjenner som har vært det har hatt stor nytte av en slik bok:) For all del jeg vet at jeg skal være der for å være vitne, men tenkte litt mere på slike praktiske oppgaver:) Utdrikningslag er det enste jeg vet jeg skal arrengere hehe.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 Åh, en sånn ja. Trodde du hadde fått en "forloverbok" av en gæern bridezilla eller noe
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #9 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har aldri vært forlover selv, men hadde verdens mest fantastiske forlovere (hadde to) i mitt bryllup i sommer. Jeg er fortsatt imponert over hva de fikk til. Vet ikke hva som står i boka, men her er hva mine gjorde (husker nok ikke alt): Først av alt arrangerte de tidenes beste utdrikningslag med aktiviteter jeg ikke visste at jeg hadde lyst til å gjøre en gang:) Jeg synes utdrikningslag har en lei tendens til å bli pinlige greier, det ble heldigvis ikke mitt. De hjalp meg med alt mulig, uten å mukke. Feks lage innbydelser, sjekket priser på forskjellige ting, fikk tak i musikken jeg ville ha under vielsen (vi hadde ikke kirkebryllup). De var rett og slett bare en stor støtte, uten at jeg tror jeg var så veldig krevende å ha med å gjøre. De lagde også avtaler med flere brudekjolebutikker, slik at jeg kunne prøve og se på kjoler. Vi gjorde en dag ut av det, det var veldig gøy. Kommer alltid til å huske det. De lagde også jentekveld for meg kvelden før brylluppe. Vi overnattet hos den ene av dem vi tre, og lagde god mat og drakk litt vin. Jeg var helt nervevrak, så det var godt å ha dem da. På bryllupsdagen var de med meg til frisøren, hvor de også hadde bestilt timer, hjalp meg med å kle meg og kjørte sammen med meg og pappa til vielsen. Talen deres var rørende og morsom på samme tid, jeg liker at ting ikke blir for seriøse. En sikker hit blant alle gjestene var at de hadde laget en "nød-kurv" til dametoalettet på hotellet. Der var det blant annet en strømpebukse, truseinnlegg, paracette, en neglelakk, q-tips osv.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #10 Skrevet 12. januar 2011 Ååååh det høres jo helt fantastisk ut:) Bruden her har ikke sagt så mye hva hun øsnker av meg, så derfor vanskelig å vite..... Men tusen takk for mye bra tips:) Hva gjorde du på utdrikningslaget ditt?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #11 Skrevet 12. januar 2011 Ulike bruder har ulike ønsker. Jeg ville følt meg helt kvalt av slike forlover de beskriver... Jeg laget heller innbydelser sammen med mannen min enn med forloverne. Musikken under vielsen var også noe jeg og mannen min hadde avtalt. Det skal jo også være mannen sin dag:) Avtaler med kjolesalongene laget jeg selv, men forloveren min og søstra mi var med:)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #12 Skrevet 12. januar 2011 Ja, det var helt fantastisk! Utrdrikningslaget mitt var litt spesielt, siden flere hadde måttet reise for å være med. Derfor var det over to dager. Vi var på spleisefrokost hos en venninne, glassblåsing, pistolskyting og massasje, og så en skikkelig fest. Men dette var som sagt fordelt over to dager, og det er jo ikke vanlig. En annen venninne av meg var forlover, der lagde de rebusløp utendørs med flere poster. Gamle venner, kolleger osv stod på de ulike postene med oppgaver hun måtte gjøre. Det ble også veldig populært
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #13 Skrevet 12. januar 2011 Bare for å svare til deg over her; klart alle er forskjellige, men hun ber jo om tips? Musikken, diktopplesning osv hadde mannen min og jeg bestemt på forhånd. Men da vi for eksempel sa "skulle ønske noen kunne spille fiolin når gjestene kom til vielsen" så ordnet de det som en overraskelse. Mine forlovere var såpass nære venner at de kjenner meg, og vet hva jeg liker og ikke.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #14 Skrevet 12. januar 2011 du skal organisere utdrikningslag. du skal bevitne at vedkommende er ved sine fulle fem og inngår ekteskapet frivillig. du skal holde en fin tale i bryllupet. du skal være der for den som du er forlover for når det butter i ekteskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå