Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 ja det merkes for å si det sånn, var ikke så ille med to, men tre ble litt mer slitsomt...!! nå venter jeg nr 4 så det skal nok merkes det også...hehe=)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Det kommer vel an på barna - og foreldrene..... Og ikke minst aldersforskjellen mellom barna.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 Ja, d vil jeg si..Er jo kos med barn, men JA det er mere slitsomt. Synes iallefall det er et slit de gangene jeg må være alene med de, så all respkt til alenemødre med to og tre barn.... Kanskje det ikke er så slitsomt med større aldersforskjell?? Men uansett, barna skal jo følges opp på best mulig måte.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Da barna var små, 1,3 og 5 var det ikke slitsomt. Men etterhvert som de har blit eldre har det blitt mere fart. Vi merker veldig stor forskjell når et av barna er borte. Da leker de to som er igjen veldig fint, uavhengig av hvem som er borte. Så, ja. Det er endel mere slit. Tre blir ofte en for mye i leken. Men så får vi sååå utrolig mye igjen, så alle kampene er verdt det. Og nå skal vi jaggu gå for nr. 4!
Miss Foster Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 Nei det er det ikke. Jeg har 3 barn på hhv 5,5 år - 4,5 år og 2,5 år. Har vært alene med de siden før den siste ble født. Og nei, det er ikke noe verre med 3 enn med 2. Kanskje jeg har en fordel ved at jeg fikk de så tett, slik at de følger hverandre i alder? Fikk jo 3 i løpet av 3 år og 4 mnd.....
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #9 Skrevet 12. januar 2011 Barnehage årene går greit. (Jeg er alene med tre barn) MEN vent til alle tre har blitt skolebarn...... Det er en helt ny tilværelse, mye mere oppfølging, lekser, aktiviteter osv. Blir mye mere jobb med èn gang de blir skolebarn!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #10 Skrevet 12. januar 2011 Jeg synes overgangen fra 2-3 var helt grei, ikke noe slit i det hele tatt. Men nå var nummer tre hos oss en unge som stort sett alltid var blid og fornøyd, sov hele natten fra hun var 2 mnd gammel osv. Så lenge alle var under skolealder var det overhodet ikke noe problem. Blir mer jobb når de vokser til! Nå har jeg en 4.klassing, en 1.klassing, ei på 3 og ei på 2 år. De to eldste krever egentlig mer og mer, det skjer mye i livene deres og vi vil jo gjerne følge opp. Eldste spiller fotball og de trener to ganger i uka, nest eldste spiller håndball og trener en gang i uka. Sommerhalvåret han eldste sykle til trening, men vi kjører han nå på vinteren (tar en halvtime å gå hver vei i mørket). I tillegg kommer foreldredrevede turneringer osv (dugnader), lekser, vennebesøk, bursdagsselskaper osv osv. Det er mye som skal organiseres. Det blir også ganske mye klesvask, med fire aktive barn blir det mye klær, hånklær og sengetøy som passerer gjennom vaskerommet Men hverdagene flyter fint, må bare være flinke til å strukturere, planlegge og prioritere. Husarbeid, kveldstell osv har aldri vært noe problem, og jeg er mye alene med dem. Noen må jo jobbe for å fø denne flokken også, og det blir gjerne mannen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå