alvemamma Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 "Hvor kommer babyer fra, mamma?" Jeg ventet på det spørsmålet fra sjuåringen under hele graviditeten, men det kom aldri. Lot ham surfe litt på sidene til NRK Super i går, og plutselig hører jeg "...det er fordi moren og faren din har sex'et..." Jaja, det måtte jo komme Takk til NRK for inspirasjon: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/696896/
Tommage♀♂ Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Jeg svarer så ærlig jeg kan på alle spørsål jeg, enten de omhandler middag eller sex. Nå er mine bare snart 4 år og 5 år, så de har ikke stilt spørsmål jeg ikke har kunnet svare på enda. Men eldstefrøkna vet godt hva mensen er, hvordan babyer blir til osv=) Koster meg ikke en kalori å svare, og synes ikke Spørsmålet er verre enn andre spørsmål.
Gjest Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Bedre å ha en naturlig dialog tidlig enn å plutselig skulle ha en "samtale" når de blir 12....
MintCondition Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Jeg syns også det er overraskende lett å svare på sånne ting. Det er ikke flaut uansett liksom, og jeg gjør det jo selvsagt enkelt i forklaringa. Det er lettere å komme med en skikkelig forklaring enn å finne på noe jug, og så få ti tusen nye "hvorfor det??"
alvemamma Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2011 Høres fornuftig ut, synes jeg - har egentlig bare lurt på når det skulle komme, for vi har jo snakket masse om denne bebisen i magen og jeg har liksom tenkt at det ville være naturlig om han etter hvert spurte hvordan i all verden den der ungen kom inn dit... Kanskje er det bare meg som er snerpete, jeg vet ikke - men det har ikke vært naturlig å sette ham ned å si "Hei, du, nå skal du høre: Baby'er blir til ved at..." Jeg syntes egentlig det skulle komme av seg selv, men helst før de her begynt å diskutere for mye på skolen om hva og hvordan! Har alltid svart på spørsmålene som blir stilt, og prøver å oppfordre til å være nysgjerrig på verden omkring oss - men svarer oftest kort og forståelig, det er jo ikke noe poeng å lage lange svar når ungen egentlig vil ha et kjapt og enkelt et, uten lange utredninger. Og det gjelder uansett temaet er babyproduksjon eller småstein. Ellers så syntes jeg jo episoden var morsom; søt og uskyldig og til å kjenne seg igjen i! Ville bare dele den, jeg!
Renate :-) Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 hehe jeg sitter å ser barnetv og ler hehe
appelsinen Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 dette er ting mine har vist en stund. Eldste spurte en dag for 1/2 år siden ca "hvordan kommer babyen ut av magen?" (han har en tante som skal ha små i disse dager) Fikk først litt panikk, syns ikke dette var noe en 3åring.. ja.. Men etter litt tenking kom jeg frem til at- spør han, skal jeg svare på det han spør om. Forklarte da at gutter har to hull- et tisse og et bæsje hull men at jenter hadde ett hull midt mellom disse, nemmelig babyhullet. Det er inni der babyen lages, og det er ut gjennom babyhullet babyen kommer. "ok mamma" var svaret =P
appelsinen Skrevet 12. januar 2011 #9 Skrevet 12. januar 2011 og når han en ukes tid etter spurte hvordan babyen lages, sa jeg bare at pappatissen ligger igjenn et frø i babyhullet, som kommer seg inn i mammaegget, og dette vokser til en baby inne i mammaen
Hufsla Skrevet 17. januar 2011 #10 Skrevet 17. januar 2011 når går egentlig denne serien? Den var jo underholdene den :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå