Gå til innhold

Middagsmuffins eller andre kamuflasjeretter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 2.5 år som er så kresen at jeg blir sprø snart;så da er jeg ute på oppskriftsjakt. Noen som har kamuflert mat i muffins el? og som kan dele med meg?! Kan jo ikke servere pannekaker hver dag heller...blæææææ!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her fungerer det med prinsessefisk, slange-pasta og omvendt psykologi. Og en smoothie kan jo kamuflere mye da :)

Og når det gjelder pannekaker, bruk f.eks litt mandelmel og mer egg, så blir det litt mer næringsrikt :) Og null sukker selvfølgelig da :)

Skrevet

I pannekaker kan du tilsette nokså mye havregryn, for å gjøre de sunnere. Serverte matmuffins i barnehagen med null suksess, muligens fordi jeg hadde ost i, og det gir jo en litt "våt/klissen" konsistens. poden er ikke glad i poteter, men spiser gjerne HJEMMELAGET mos, til satt gulerøtter..

Skrevet

Når vi har pannekaker lager jeg de enten med grovt og lyst speltmel eller hvetemel og grov bakstmel. 50/50

Jeg koker gr.saker og moser de med boksen til stavmikseren og blander det inn i pastasausen.

Gr,saker kan moses inn i de fleste sauser.

Skrevet

Vi sliter også med pjokken vår. Spiser nesten ingen ting og liker desto mindre. Men foreløpig stresser jeg ikke med det kjenner jeg. da han var mindre spiste han mye mer variert; elsket alt av fisk og poteter gikk ned på høykant. Nå liker han ingen av delene.

Her går det mye i erter, fullkornspasta og kyllingfilet. Men dette er jo ikke kamuflert mat da, som du spurte om. Rema1000 har faktisk en brosjyre ute i butikkene sine nå, med kamuflert mat ;)

Jeg testa det ene her om dagen, og det fungerte; kok gulrøtter, blomkål, brokkoli, pastinakk, løk og hvitløk i litt vann og olivenolje, Mos alt med stavmikser og tilsett krydder. Ha oppi kulør sånn at det ser ut som brun saus, og vips så har du saus til kjøttkakene som er proppfull av vitaminer :) Bo spiste det forøvrig som suppe ;)

Skrevet

Se her ja! Masse gode tips, som kanskje kan funke her i huset også! Jeg bruker allerede grovmel i pannekakerøra, så den er i boks :D Men det andre skal jeg virkelig sette ut i livet!

Skrevet

Kona til Jerry Seinfeld har gitt ut en hel kokebok med "kamuflasjemat", der man kan tilsette grønnsaker i omtrent allslags mat (hun lager visst en veldig god sjokoladekake med rødbetpuré bl.a.). Jeg har den selv, men ettersom det viste seg å være null problem å få snupps til å spise grønnsaker har den blitt stående. Eneste jeg har bitt meg merke i er at selv om det tilsettes sunne ting i oppskriftene er det fortsatt mye sukker i en del av dem, men det kan man jo kutte ned på selv.

http://www.amazon.com/Deceptively-Delicious-Simple-Secrets-Eating/dp/006176793X/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1294876390&sr=8-3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...