Gå til innhold

Det skulle bli så bra.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden var det ett folkekrav at strømmen i Norge skulle privatiseres. Mao. Mener bestemt at strømleverandøren min var kommunal, men ved å privatisere skulle vi vanlige folk ha mulighet til å velge strøm der den var billigst og siden det var konkurranse om strømkundene, ville strømmen bli billigere.

Vi hadde lik strømregning hvert kvartal, beregnet ut fra tidligere årsforbruk og en gang i året fikk vi oppgjør. Var vi heldige, kunne vi faktisk få en utbetalingslapp med for mye betalt strøm ved oppgjørstid.(Avhengig av hvor kald eller varm vinteren hadde vært)

I dag sliter mange husholdninger med høye strømregninger vinterstid, fordi man alltid betaler etter forbruk de siste mnd og ikke som før. Fast sum 4 ganger i året.

Hvor mange i Norge gidder egentlig å legge strømmen sin ut på anbud? Jeg tipper svært få.

Og hvor mange hadde hatt større glede av at strømregningene var som før den ble privatisert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er så stor forskjell på strømleverandørene. Og vi er blant dem som gidder å bytte leverandør med jevne mellomrom. Det ble ikke billigere her til lands, men kanskje danskene har hatt godt av utviklingen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...