Gå til innhold

Hvaskjer med meg og barna om mannen min dør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, nå høres det kanskje ut som omhan er dødssyk eller jeg planlegger å ta livet av ham, det stemmer ikke. Men lurer på hvilke rettigheter jeg evt ville hatt om han falt fra.

Har to små barn. Hus og bil og lån står på meg så den er grei, men ville jeg ha krav på f.eks. overgangsstønad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir jo alenemor så du vil ha krav på samme stønadene som andre alenemødre har.

Skrevet

Jeg tror du kan få enkepensjon. Det fikk ihvertfall min venninne da hun mistet mannen sin for litt over et år siden.

Skrevet

ja, du blir jo aleneforsørger, så regner jo med du har samme rettighetene som alenemødre har. Overgangsstønad har du rett på hvis du oppfyller kriteriene til det.

Ellers har vi livsforsikring som er tegnet slik at om han eller jeg dør vil den andre parten få utbetalt den summen huset vårt ble kjøpt for, slik at ihvertfall huslånet blir betalt ned! samme sum får vi utbetalt om en av os blir 100%ufør

Skrevet

Vi har livsforsikring begge to. Det er en utrolig fin ting om han eller jeg dør eller blir ufør. Vi slipper økonomiske bekymringer hvertfall. Det er lettere å takle andre ting om økonomien er på stell hvertfall.

Men håper selvfølgelig at vi aldri får bruk for den. Elsker mannen min:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...