Gå til innhold

Sykt barn, langt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, så var 5 åringen syk... IGJEN...

Denne gangen er det feber, hoste og tett nese. Fredag fikk jeg tlf. om at han ikke var helt i form så da ilte jeg til bhg. og hentet han. Sov et par timer på sofaen hjemme og var i fin form resten av helgen. Mandag ringte bhg. igjen og sa at han ikke var i form og at han hadde litt feber, 38,5. Det var såpass sent på ettermiddagen at jeg fikk 15 åringen til å gå innom og hente broren på vei hjem. Feberen holdt seg på ca. det samme resten av kvelden. I går gikk den oppover og pappa ga han paracett på dagen. Kl. 19 ba gutten selv om å få gå og legge seg i senge. Ca kl. 23 våknet han og ville være med oss, da var han kjempe varm. Feberen var da 40.3. Helte inn paracett og la han i senga vår. Der har jeg sovet med han i natt mens pappa fikk sofaen. Ville ikke sove der alle fordi det da blir varmt for 5 åringen siden vi ligger ganske tett der. Målte feberen nå kl. 7 og da var den 39,3.

Farmor skulle komme i dag.

Jeg er helt utafor her. Har ikke sovet stort i natt siden 5 åringen hoster og harker, snakker i søvne, våkner og skal ha vann eller bare skulle skravle litt.

Jobber for et bemanningsbyrå og det oppdraget jeg har nå kan gå over til fast til sommeren. Jeg er livredd for å være borte fra jobben. Men ser det sånn at i morgen må jeg og mest sansynlig også fredagen.

Har time hos lege på fredagen for å sjekke om han mangler noen vitaminer siden han er så mye syk. Han spiser lite og stort sett bare brød, får ikke i han middagsmat feks.. I tillegg sover han lite også, kan fint være våken til både kl. 22 og 23 selv om han blir lagt kl. 20.

Ville dere dratt på legevakta i kveld, dratt til legen i morgen eller ventet til fredag når vi alikevel har time? Tenker dersom feberen ikke blir bedre i dag. Han spiser og drikker litt, men det er kun etter å ha fått paracett og den har begynt å virke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville drat til legen på fredag om allmentilstanden er OK og ellers overlatt barnepasset til far. Det høres ut som om det er viktigere at du går på jobb enn han nå.

Skrevet

Problemet er at også far må på jobb. Han er avd.leder og det er en del ting som skjer der nå så han bør være på plass. Litt krise der IGJEN. En del avgjørelser som må tas de neste dagene. Han var hjemme i går og da ringte det vist titt og ofte etter hva jeg forsto.

Sitter litt i saksa her begge to for å si det sånn :-(

Skrevet

Ser problemet. Ofte tror bare menn at de er så helt uunværlige på jobb at de ikke forstår at noen ganger må de bare si "Desverre jeg må være hjemme i dag.) Hva som er viktigst, at han takler denne "krisen" eller at du får fast jobb må jo dere avgjøre. Syke barn er aldri morsomt. Håper det går fort over. Høres foresten ut som det samme som min niese har. Der var vist konklusjonen influensa.

Skrevet

Han er flink til å være hjemme når han må asså. Ikke noe problem det i grunnen. Bedriften var før jul 2 dager unna konkurs når det kom nye investorer inn så dem sliter litt med å få ting rundt nå. Masse jobb, men den må bli gjort og arbeidsfeltet dems er så sært at det er ikke bare å ringe Manpower heller i og med at man må ha en viss utdannelse, en spesiell interesse og så er det 6-12 mnd. opplæringstid før man er sånn passe selvstendig i dette. Så han trengs i aller høyeste grad på jobb nå om dagen. Masse omlegginger og annet som må gjjøres for at ting skal komme på greip. En middlertidig overgang til ting er oppe og går igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...