Gå til innhold

Bakovervendt bilsete!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe nytt bilsete til gullet mitt. Setet mitt går bare til 13 kg og det er hun snart (og hun er for stor for det)

Hvilket bakovervendt fra 13 kg vil DU anbefale???? Finner ingen gode tester på bakovervendt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HTS izi combi sete med iso fix feste om du har det i bilen.

Det er sikkert og utrolig bra.

Barnet kommer høyt opp, og får god utsikt. Det er lett å justere selene når banret tas ut og inn.

Om du flytter setet mellom biler ofte, eller skal ha sete med på reise er det for stort og tungvindt. Men som et sete til å ha fast i bilen er det uovertruffent. Og vi har trålet bilsetejungelen MYE.

Det tar ikke større plass når det er montert enn andre tilsvarende seter.

Skrevet

Glemte å legge til at det har kommet et nytt Akta Graco sete nå, som er bakovervendt til 25 kg. Dette skal være laget for at de større barna også kan sitte bakovervendt - men jeg aner ikke hvordan dette er i bruk, test etc.

Vi har en 3 år gammel gutt som sitter bakovervendt i et HTS izi sete. Han har fortsatt god plass til beina, og god klaring på vektgrensen. Han er ikke 13 kg enda.

Skrevet

Se om du finner den svenske plusstesten.

Når det er dagt så finnes det ingen dårlige seter som er bakovervendte. Jeg har Britax multi tech og har snakket med en på trygg trafikk som også brukte det til sine barn.

Skrevet

HI her

Dette skal jeg sjekke ut priser på. Skal kjøpe i Sverige om litt. Men usikker på omn jeg da skal velge med base. Det blir å flytte mellom 2 bilder endel ganger i uka. hmmmmm

Skrevet

Om du skal ha bakoverv endt med base, er det vel kun Britax FixWay som er på markedet. Om jeg nå ikke husker helt feil da.

Alternativet er jo å kjøpe et sete til den andre bilen.

Britax Two Way elite er et godt ekstrasete som er mindre i volum, varer lenge og er enklere å f eks ta med på reise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...