Eeniemeenie Skrevet 12. januar 2011 #1 Skrevet 12. januar 2011 Jeg tror jeg er nødt å si opp jobben idag.. Hvordan fortelle sjefen dette? Har blitt alenemor og ex flytter snart ut ( I neste uke) sjefen vet om dette, men har ikke gjort noe for å tilrettelegge arbeidet eller arbeidstidene, så jeg føler meg riktignok tvunget å slutte. Og er det noen som aner noe om kontrakt? Min kontrakt utløpte i November, har jobbet uten kontrakt etter dette. Er det da fortsatt en mnd oppsigelsestid? Prøvde å lete på google, men fant mange forskjellige meninger om emnet. Står ovenfor en økonomisk kneik her kjenner jeg..
Zitro Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Så lenge du jobber uten kontrakt kan du tusle på dagen om du vil... men hvorfor slutte? Husk at det går 8 uker før du kan få arbeidsledighetstrygd siden du sier opp selv... 2 mnd uten penger gjør vel ikke økonomien din bedre? Hva med å sørge for å få en kontakt, kanskje 80% stilling så du får det til å gå opp med henting og levering i barnehage...
lille sprelle Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Arbeidsgivere er ikke synske. Be om en samtale og legg frem problemstillingene dine. Å slutte å jobbe er jo ikke en god løsning. Og - rettighetene dine er jo langt bedre om du ikke selv sier opp....
Solitude Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Ring ditt lokale NAV kontor i dag... Var kontrakten din tidsbegrenset ? Da er det ikke sikkert at NAV ser på dette som du har sagt opp din stilling da du ikke har en gjeldene kontrakt pr.dags dato. Uansett så kan jeg fortelle deg at jeg hadde drømmejobben, men var kveld og helgvakter. Arbeidsgiver kunne ikke tilrettelegge arbeidstiden, og jeg var tvungen til å si opp min stilling. Forklarte detaljene nøye i dagpenge søknaden og fik innvilget dagpenger kjapt. Måtte ikke vente i 8 uker uten dagpenger. Men din sak er jo litt anderledes da du ikke har en gyldig kontrakt. Min oppsigelse ble kansje godtatt da min arbeidsgiver bekreftet skriftlig at tilretteleggelse var umulig. Men ring ditt lokale NAV kontor og forklar saken til en som jobber med dagpenger til vanlig så får du et bedre svar.
Eeniemeenie Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2011 Det er det som er greia. Jobber kun sent omtrent, fra 16-22.30 eller fra 10.18. Ser omtrent aldri jentungen da siden hun går i bhg Ser ikke vitsen med å betale for en full plass i bhg når det kun er sene vakter det er snakk om. Besteforeldre kan sikkert hente, men da må de gjøre det hver dag. Er ikke ideelt å si opp nei, men er ikke ideelt å jobbe med den jobben jeg har. Har mistrivdes i det siste.. Gjør ikke saken bedre.
Eeniemeenie Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2011 Lillesprelle: Har forklart han problemstillingen her. Og jeg føler jeg stiller uten rettigheter her, uten en videre signert kontrakt? Jeg er egentlig bare vikar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå