Gå til innhold

Unger som ikke sover er noe skikkelig DRITT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir gaaaal!

Førstemann begynte ikke å sove hele natta før han var fire år, og ei uke etter at han begynte å sove hele natta, ble lillesøster født...

Til å begynne med var hun ganske flink til å sove, og rekorden var åtte timer (!!) i strekk ei natt. Normalt våknet hun 2-3 ganger for å få pupp.

Jeg tenkte kanskje at denne gangen hadde vi vært heldigere, men den gang ei.

Hun er nå straks ett år, og henger i puppen HELE natta! Hvis hun ikke får pupp våkner hun til, og da er hun umulig å få til å sovne :(

Nå har hun vært våken siden 0345. Hun fikk pupp den første timen, og så "kobla jeg henne av". Det var tomt uansett.

Og siden da har hun vært våken. Blid som ei sol, det er ikke det, men hun sovner bare ikke!

Klatrer over oss, klyper meg i nesa, frøser, klapper, roper mamma o.s.v

Og hvis jeg legger henne i senga hennes bare gråter hun.

Nå har jeg rett og slett gitt opp, så jeg har stått opp.

Så får pappaen hennes sove litt, og så får jeg legge meg nedpå igjen om noen timer.

Fem år uten en hel natts søvn begynner helt ærlig å ta på, og jeg er dritlei! Hva har jeg gjort for å fortjene TO unger som ikke sover?

Og hvor lang tid skal det ta før jeg får sove hele netter?!?

EN ting er sikkert, vi skal IKKE ha flere barn!

(Beklager sytingen, måtte bare få det ut!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå, føler med deg!

Her er det også søvnkaos for tida. Vært det siden minste ble født. Og når de vekker hverandre tidlig ( de deler rom) så blir det slitsomt.

I tillegg har 4åringen begynt å tisse på seg igjen. Jepp. Han gjør det når det er mye kaos tror vi.

Vi holder på å bli gale selv. Håper håper det går seg til snart. For dere også.

Skrevet

Men det gå over.. Minsten var fylt tre før vi endelig følte at det var mer normalt at han sov over natta enn at han våknet,- og var våken et par-tre timer..Klar for ny dag, liksom......Nå er han 3,5 år og de siste tre uker har han våknet av mareritt flere netter i uka.....

Søstera sov litt bedre, men var oppe 0500 hver morgen, da hun begynte og sove roligere, sov litt lengre på morgenen OG godtok en halvtime foran TV (tv-stua er vegg i vegg med vårt soverom) så fikk vi lillebror..Kunne jo ikke få et barn som sov mindre...

FOrskjellen er at mens storesøster sov minimalt på dagtid og ferdig med dagdupp FØR fylte to, i tillegg til urolig nattesøvn og tidlig morgen. så har lillebror erstattet det med og sove godt på dagtid, men ENDA verre sover på natta....Kan jo legge til at eldste fylte 4 rett etter minsten var født, det vil si nesten 7år med dårlig nattesøvn.Men vi er i fin form alle mann, og det VAR verdt det.:Men blir ikke flere barn, kan man si:o).

Skrevet

Kan ikke si annet enn at det høres utrolig slitsomt ut. Du må jo bli helt frynsete. Skal ikke komme med velmenende råd her, for du kjenner dine egne unger best, men håper dere finner ut av det. Du har iallefall min sympati.

Skrevet

Takker for gode klemmer og trøstende ord!

Det går litt bedre nå. Er bare når jeg står midt oppe i det at jeg blir så ufattelig frustrert...

Men kommer jeg meg i seng i normal tid? Neeeiii...

Det er liksom alltid ett eller annet som holder meg oppe.

Lakenskrekken elnge leve ;)

Men nå er det natta! (Håper jeg...)

Skrevet

Skjønner frustrasjonen din og det er helt forferdelig å ikke få sove. Det er ikke rart at det å la folk ikke få sove faktisk blir brukt som en tortureringsmåte noen steder.

Nå er kanskje jeg veldig streng, men det første jeg ville gjort var å avvent datteren din med pupp om natten. Det er sjeldent en 1-åring trenger pupp om natta. barna avvenner seg som regel ikke selv.

Jeg har 2 barn som sover veldig godt. En snart 5-årig gutt, og en jente på 2,5 år. Det skjer ikke av seg selv. Jeg har stor tro på rutiner og har vært streng med avvenning av nattpupp da de begynte med fast føde. Og jeg er påpasselig på at jeg aldri sprekker på natten - altså at jeg ikke gir etter fordi jeg er trøtt etc. Jeg kan ha vært oppe hvert 20. min hele natta, men jeg gir ikke etter å ta barnet oppi sengen våres eller gir melk etc. mannen min har til tider lurt på om jeg liker å plage meg selv, og hvordan jeg orker, men til gjengjeld har jeg 2 murmeldyr som aldri våkner på natten! :-) Jeg tror at når de vent at det verken er mat, kos, mamma og pappas seng etc om natten så er det heller ikke interessant å våkne..

Men det krever en periode med tøffe netter.. men sånn er det. Barn må læres til det meste - også sove.

Uansett, skjønner frustrasjonen, og håper du får bedre søvn etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...