Gå til innhold

Overgangsstønad og karantene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet i den situasjonen at jeg blir nødt til å sie opp jobben min. Det å være alene med to små barn og jobbe skift er ikke forenelig. det er heller ingen mulighet for å få kun dagvakter.

Jeg lurer på om jeg vil få karantene i 8 uker fra jeg er uten jobb til jeg kan motta overgangsstønad?

Har et ferskt samlivsbrudd rett bak meg, og er i en situasjon som rett og slett ikke fungerer. Så jeg trenger ingen spydigheter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke karantene på overgangsstønad, men behandlingstiden kan være lang. Jeg ventet i 5 måneder fra jeg søkte og til jeg fikk penger (men fikk etterbetalt).

Skrevet

Oi! Ikke at jeg har noe med det, men hva gjør man i mellomtiden da?

HI

Skrevet

Jeg levde på sparepenger. Men det mange gjør er at de søker sosialhjelp mens søknaden til overgansstønad blir behandlet og når den blir godkjent så trekkes utbet. til sosialhjelp fra etterbetalingen.

00:33

Skrevet

Jeg søkte om å få utvidet OSen, pga at jeg hadde begynt på studier, men det var behandlingstid på 3 måneder, og i disse månedene måtte jeg låne penger av familie. Jeg gikk til sosialen for å undersøke om jeg kunne få låne penger av de istedet, men fikk beskjed om at det var ikke noe automatik i det at jeg fikk låne penger av de. Så veldig fint om du har satt av litt penger på forhånd, eller har familie du kan låne av.

Behandlingstiden vil uansett bli lengre hvis du får hjelp fra sosialen, da den må innom en runde for å trekke tilbake det du har lånt, før du får det utbetalt!

Skrevet

Det skjer uansett at det går en runde for å sjekke om en har fått sosialhjelp. Det gjorde også min overgangsstønad selv om jeg ikke hadde fått penger på sosialen. Dama på NAV sa at det gikk automatikk i at dette ble sjekket før man fikk utbet. pengene.

00:21

Skrevet

00:21 = 00:33 (husket feil kl.slett)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...