Gå til innhold

Ang. førstegangs kontroll og abort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er egentlig tidsfristen satt til å utføre en abort? Jeg mente det var før uke 12 men er ikke det litt tidlig når man ikke får sisn første kontroll før man er i uke 12? Har ingen planer om abort men bare lurer.... Stusset litt på dette...hmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kontakter en vel legen selv! Og en kan søke om å få utført abort etter at 12 uker har gått, om en mener at en har en meget god grunn!

Skrevet

Ønsker man å ta abort så tar man selvsagt kontakt med lege eller med sykehuset innen det har gått 12 uker. Da vil man få en undersøkelse og time til abort før fristen har gått ut.

Skrevet

Ja det skjønner jeg også men vet om et par som ikke ville ha flere barn å valgte abort. de fikk ikke time før hun var i uke 12.

Skrevet

Time hos hvem? Får man ikke time hos fastlegen så ringer man direkte til sykehuset. Da får man time til undersøkelse og kan sette opp time til aborten.

00:21

Skrevet

Jeg husker en venninne av meg ikke fikk time til selve aborten før i uke 14 selv om hun tok kontakt med henvisning i uke 8 pga sommerferie og surr :-( Stakkars jente, hun var så ikke forberedt på hva en senabort innebar og ingen forklarte henne noe særlig på forhånd heller :-( Det er jo snart ti år siden og den gangen holdt det at man hadde bedt om time til abort før uke 12 på det sykehuset i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...