Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Dette er til dere mødre som helst ikke vil at ungen skal til pappan i det hele tatt (her er det snakk om vanlige og oppegående fedre, ikke psykopatene!!). Dere som ringer i eininga når ungen er hos far, dere som synes fars nye partner er noe herk, dere som forsøker å ødelegge kosen og familiehyggen ved å sette ungen opp mot far og stemor, + evt søsken! Vær så snill: bare samarbeid litt!!! Vær glad for at far vil ha ungen sammen med seg, og at ungen vil ha en far som stiller opp på et annet plan ennn å betale bidrag! Jeg er så indelig lei av egosentriske mødre som er mer opptatt av å grave til seg mest mulig bidrag, og at far skal ha ungene minst mulig for å få enda mer bidrag!! Jeg er så lei av dere som ikke unner et barn å ha to foreldre... og som ikke innser at en stemor kan være en stor ressurs for barnet. legg sjalusien til side og skaff dere et liv!!!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Jøje meg, hva slags mennesker omgås du siden du har så mye med vanskelige og sjalu mennesker å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 Enig enig enig!!!Jeg er stemor og eneste moren til barna hans vil er å få mest mulig penger:( det har hun til og med tilstått!sukk...stakkars barn
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Jeg skulle gjerne sett at far, og stemor, har samvær med barnet, men etter at de selv fikk barn så har de ikke tid lengre. Så mitt barn har ikke sett far eller sin nye søster på 4 måneder. Det svir så jævlig og jeg kan ikke fatte at mennesker bare kan glemme av barnet sitt fordi de har skaffe seg nye barn.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Synes at stemødre også kan dempe seg litt så far får være mer far og mindre en som står i sidelinjen. Synes dere stemødre kan gjøre en bedre innsats i å være mer hyggelig mot barnemor. Tror faktisk ikke så mange mødre "nekter" far å ha samvær pga. penger, tror ikke så mange mødre er så egoistiske. Men tror derimot at stemødre roper j**** høyt ut om hvor egoistisk mor er..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 Helt enig med deg 00:10. Skulle ønske stemoren her kunne roe seg litt ned. Stemoren her nekter pappan å se barnet sitt hvis det betyr at han må forholde seg til meg. Og ut fra aleneforeldreforeningen er problemet ofte at stemor/far ikke viser vilje til samarbeid eller forstår sine roller.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har selv prøvd å opprettholde kontakten med mor, men hun vil ikke vite av meg, selv om jeg er gift med far. Far hater mor intenst, så tenkte at det måtte være enklere å forholde seg til meg, vi som aldri har gjort hverandre noe som helst..men neida.... Ikke alle stemødre vil dele opp en familie, vet dere???
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #8 Skrevet 12. januar 2011 Anno 09:17 Du kan tilby deg å være en nøytral part i dette, men så lenge du er gift med far vil det være svært vanskelig å ha en nøytral rolle. Det anbefales (fra fagpersonell), at stemor i slike tilfeller trekker seg litt tilbake og lar mor og far danne et samarbeid først. Det kan oppleves som krenkende av stemor forsøker å blande seg inn der hvor far ikke orker.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2011 #9 Skrevet 12. januar 2011 HI. Dette kunne jeg skrevet selv...for noen år siden. Var samboer med en mann som ble nektet se sine barn. Han hadde X antall møter på FVK med barnemoren, men de kom aldri til enighet. Han ville ikke ta det lenger(til retten) av hensyn til barna. Barnemor hatet meg, og nektet meg alt som hadde med barna å gjøre. Hun loppet han for bidrag siden han pga lite samvær, fikk høyere bidrag.Vi var sammen i 4 år og på den tiden hadde var barna på helgesamvær kanskje 10 ganger. Når jeg ble gravid ble det slutt. Han forandret seg totalt. Så da endte jeg jaggu opp som alenemor selv. Når barnet var ca. 10 mnd kom jeg i kontakt med barnemor og det viste seg at de hadde aldri vært på FVK. Hun hadde heller aldri hatt noe imot meg. Derimot hadde hun innkalt han 2 ganger til FVK men han dukket ikke opp. Der hadde hun ønsket få igang en samværsavtale siden barna savnet faren. Idag har jeg og barnemor inngått "samværsavtale". Vi har barna sammen hver sin gang, og noen ganger sammen alle sammen. Faren er ikke intr i samvær med "mitt" barn heller. Sjelden jeg skriver her, men denne gangen følte jeg for å dele denne historien. Alt er ikke svart/hvitt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå