Gå til innhold

Er i planleggingsfasen av å starte butikk med barneklær, hvis dere kunne velge helt fritt...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvilke merker ville du hatt tilgjengelig i ditt nærområde?

Ville du kjøpt litt dyrere klær og sko til barnet ditt eller bare handlet på kjedebutikkene?

Hvor nær en hovedgate/handlegate bør butikken ligge om du "gidder" å ta turen bare for å kikke?

 

Dette blir en butikk med mye bra og populære merker i en ganske stor by i norge. Her finnes det bare kjedebutikker med barneklær.

 

Dette er noe jeg savner i byen her, men et jo ikke hva andre savner.

 

Vi kommer til å føre ganske mange kjente merker, i forskjellige prisklasser en har ikke bestemt oss for alt enda.

 

Noen som har kommet over noe barneklær dere liker, men savner der dere bor?

 

Jeg syntes det her er kjempeskummelt hehe, så håper noen vil gi meg litt tilbakemeldinger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chill Norway, Hummel og Katvig.

 

Sko: Bisgaard.. (spesielt "danse/pensko/hjemmesko") til ca 300 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville nok vært supert om du fikk tak i merker med ubehandlet ull. Ubehandlet ull regulerer bedre på temperaturen, i tillegg holder den bedre på fuktighet uten å virke våt. Iallefall i de kalde sesongene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkene betyr apselutt ingenting for meg. Det som kunne fått meg til å komme var at det var lakt til rette for at barn kunne prøve og at de kunne like seg i butikken. Ungene mine hater å måtte kjøpe nye klær. "Mamma, kan vi ikke heller arve av noen" er en gjennganger.

 

Ellers ville det bety mye om dere kunne garantere at ingen av klærne var behandlet med noen former for kjemikalier for å se penere ut og at dere garanterte at dere ikke handlet med klær produsert under uetiske forhold.

 

Godt utvalg i gode ullklær ville vært viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her....Takker for svar.

Ønsker enda flere:-)

Har samme problemet med mine barn, kjeder seg etter 2 minutter. Vi har tenkt å ha et lekehjørne, Slik at ungene kan leke mens de voksne kikker. Prøverom var også en god ide, det har jeg savnet selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner en butikk som selger baby klær OG gravide/amme klær...

 

Når den gravide "snoper" baytøy hadde det vært fantstisk om det var litt amme topper og bher i sammebutikken, samt gravide klær.

Her vi bor må vi inn til byen for å få gravide klær og amme klær selv om vi bor på et tett sted som mest sannsyndlig blir by til neste år med tanke på befolkning.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villervalla, Molo, Norlie, NovaStar, Småfolk, Janus, CelaVi, Troll, Mini A Ture og PoP.

 

Nå tror jeg forsåvidt alle disse er tilgjengelige her jeg bor, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville hatt:

 

Molo

Katvig

Hollys

Robeez

Hummel

Småfolk

Ej Sikke Lej

Novastar

Reima eller Ticket to Heaven

 

Kanskje mange hadde likt Ralph Lauren og Tommy Hilfiger og. Det hadde ikke vært aktuelt for meg, da jeg kjøper de klærne billig i USA:

 

Hadde besøkt butikken uansett hvor i byen den lå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg spiller det ingen rolle hvilket merke klærne er. Jeg vil ha pent og slitesterkt tøy som tåler vask, og de skal være uten Hello Kitty eller Disney-prinsesser eller tilsvarende merker. Hun og jeg er dessuten mektig lei av at jentetøy kun kommer i fargene rosa og lilla.

Jeg kjøper gjerne i blått, turkis, gult, grønt, grått og hvitt.

 

Det er også viktig at klærne ikke er for dyre. Jeg kommer aldri til å betale mange hundre kroner for tøy hun vokser ut av etter en sesong. Unntatt vinterdress selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tenke nytt.

 

Ikke bare et lekehjørne. Alt burde være på barnas prinsipper.

 

Jeg tror du da vinner kampen.

 

Jeg tenker på store, gedigne prøverom med spill på veggene, masse kule spill i butikken og hver gang barn kommer innom får de noe koselig.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store nok prøverom tror jeg er lurt, slik at en voksen får plass der inne sammen med barnet. Og lekekrok som noen har nevnt, gjerne med tv!

Ikke for mye leker, slik at noen oppfatter det som en lekeplass, da blir det gjerne mye støy og det liker ikke alle småbarnsmødre som prøver å være effektive shoppere...

Ligger du i en by hvor det benyttes dialekt, anbefaler jeg deg å benytte dialekt i den verbale markedsføringen, det funker som f... her i byen! Annerledes og veldig blikkfang!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne!

+ mp (ulltøy er fantastisk)

+ lilleba (nattøy)

+ lillebarn (eeeeelsker!!)

+ norli

+ miniature

+ troll

+ wheat

+ ei sikke lej

 

jeg ville tenkt på merker i hht sesong. I Norge er det populært med ull på vinter, høst og vår, og da er det noen merker som er bedre enn andre. Sommer er det ofte bedre utvalg hos de utenlandske. Bland billig og dyrt - feks wheat har nydelig sommertøy som er ganske rimelig.

 

- Finn butikker som går bra, og se på utvalget der.

- Start med å ta inn litt og litt, se hvordan det selger.

- Tenk igjennom hva som er populært i området, hvem er det som skal handle hos deg? Er de relativt pengesterke?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre farger enn rosa og blått!!!

Får helt fnatt når jeg skal handle til sønnen min, ikke bare er alt blått, det er MØRKEblått! Sååå trist og kjedelig! Hvis det nå er sånn at alt MÅ være blått til gutt, så velg i hvert fall litt spreke blåfarger som turkis eller noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sjeleglad når jeg finner en butikk som selger Name It klær. Billige og fine. Synes de merkene som er nevnt tidligere er alt for dyre. Men er kanskje bare meg som ikke vil betale flere hundre kroner for barnetøy? Godt utvalg av ull om vinteren er også viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke dyre merkeklær. Helt uaktuelt å betale mange hundre kroner for enkle barneklær.

 

Men jeg savner butikker med helt ordinær klær i slike, sterke farger. Er så lei klær med Disney og Hello Kitty.......

 

Eller ville jeg satset på gode ytterklær og gode ulleklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Name it tror jeg nok ville selge bra. (har en venninne som forhandler klær fra name-it, og det går som det suser) Mye forskjellige stiler og plagg, mange fine farger og i alle prisklasser.

Jeg bor på en plass der vi har alle slags typer klesbutikker tilgjengelig (HM, Cubus, Kappahl, Lindex(?), Wow, Name-It, Obs, 2 store barneutstyr/klær forhandlere, mange sportsforretninger med barneklær, og tre butikker med barneklær av dyrere merker. (ja og sikkert flere)

 

De butikkene med dyrere barneklær er jeg somregel kun på hvis jeg skal ha finklær ved spesielle anledninger til barna (dresser til bryllup etc.) Ellers handler jeg på Name-It og HM. Syns de har et bredt utvalg med barneklær, i alle stiler, farger og fasonger, og ikke så alt for dyre plaggene. Butikkene er ryddige og lett å finne frem i, og de har kjempegod kundeservice.

Når jeg handler klær så kjøper jeg mye til både barn nr 1 og 2, så blir fort mye penger som går med.(så hadde blitt mye mindre handel hvis klærne hadde vært mye dyrere) Men handler ikke hva som helst med klær bare fordi de er billige, men er VELDIG opptatt av at barna mine skal se fine og stelte/tøffe ut. Liker de butikkene fordi de har godt utvalg i klær, det vil si ikke bare feks en eller to typer jakker å velge mellom i en eller to farger, men ulike typer jakker feks dongerijakker, skijakker, skinnjakker, dunjakker etc etc.. Ulike typer tilbehør, bukser, sko, etc etc..

Feks har name-it rimelige kjempefine bunader hvert eneste år. Kan med god samvittighet feks kjøpe like bunader til barna hvert år etterhvert som de vokser ut av den de har, siden en bunad ikke koster all verden, og det gjør jeg :)

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...