Gå til innhold

Noen av dere som har blitt gravid med kobberspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hatt et normalt svangerskap? har hørt så mange historier om økt sjanse for SA med spiral o.l. ble selv gravid med spiral nettopp men mista etter 6 uker. tenkte det var så godt som umulig å bli gravid når man hadde satt inn spiral?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min minstemann ble til sammen med en kobberspiral inni der, ja. Fjernet spiralen med det samme graviditeten ble oppdaget, og det gikk bra.

Han var ikke akkurat planlagt, altså, og livet vårt ellers her var egentlig ikke forenlig med enda et barn på det tidspunktet. Men her sitter han i stolen sin og ser på mikke mus klubbhus, og er verdens herligste gutt :-) Noen ganger blir heldigvis livet ikke helt som planlagt.

Skrevet

Jeg ble gravid med kobberspiral og er nå 21 uker på vei. Vil vel ikke påstå at jeg har et normalt svangerskap, men dette er pga av en kronisk sykdom og har ingenting med spiralen og gjøre.

Den økte risikoen for SA når man blir gravid med spiral er minimal.

Fjernet spiral i uke fem eller seks, dagen etter jeg fikk graviditeten bekreftet hos lege. (Har ikke helt oversikten over hvilken uke det var, iogmed at de har flyttet termin så mange ganer).

Det eneste som kanskje ikke er helt normalt (avhengig av hvordan man ser det) er at jeg bare har UL termin å gå etter. Når man regner seg for å være nesten 100% sikker (pga prev. og kronisk sykdom), følger man ikke sånn kjempenøye med på menstruasjonsdatoer ol. Men andre har kanskje fulgt mer med på menstruasjoner ol. enn meg

Skrevet

Forresten: En spiral kan flytte på seg og bevege seg mens den er i livmora, slik at den ikke er like sikker. Var iallefall det gynekologen ga meg som forklaring på at jeg hadde blitt gravid. At det var mulig at spiralen hadde rørt på seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...