babygirl<3 Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 (må på forhånd beklage for litt ekle detaljer men jeg lurer så fælt på hva dette er!) i går eller dagen før der hadde jeg noe rosa i trusa da jeg sto opp, som lignet litt på utvannet blod egentlig.. det var bittelite, og ikke noe særlig slimete, så er usikker på om det kan være slimproppen som har begynt å gå? er 38 uker på vei. Etter dette startet har jeg hatt veldig lite utflod i forhold til det som har vært "normalt" for meg i svangerskapet - men føler hele tiden at jeg lekker litt/tisser litt på meg!! helt uten videre?! kan dette være tegn på at slimproppen holder på å løsne, eller at vannet har begynt å gå? eller er det bare helt normalt? eller kan det være noe annet....?
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Jeg ville ringt føden for en sjekk. Du kan jo lekke fostervann. Har du luktet på det? Vet det er et sært spørsmål, men det var det som slo meg da vannet mitt gikk i rykk og napp sist at det luktet spesielt, nesten som sæd faktisk. I tillegg hadde det vel nesten den fargen du beskriver.
de tre bukkenebruse Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 lukter fostervann likt sæd`? det har kjennt ut som at jeg har lekket elle hva jeg skal si , 2 ganger,det har liksom komt helt blank veske ut av skjeden,og da jeg luktet på det så luktet det som det. men jeg tenkte at det gjerne var meg selc\v som skiftet lukt mens jeg var garavid =P hehe ... jeg får høre på jordmorkontrollen i morgen
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Det kan nok være lurt å høre med en jordmor ganske kjapt. Samme skjedde en venninne av meg i fjor sommer og hun ble igangsatt 2 dager etterpå grunnet gradvis vannavgang faktisk. Flere jeg har snakket med sier det samme også. Det lukter litt som sæd ja. Lykke til!
babygirl<3 Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2011 jeg har faktisk ikke tenkt så veldig mye over lukten, men det lukter kanskje litt rart? hm. nå har det mistet fargen helt da, er ikke rosa lengre, men jeg lekker fortsatt! bare at nå er det helt gjennomsiktig? vil jo ikke bli overhysterisk pga det her hvis det er helt normalt, har juo ikke vondt eller noe... bortsett fra at jeg av og til kjenner en slags stikking i underlivet/nederst i magen? men jeg er jo nysgjerrig og håper jo at tusta mi kommer snart!! skal til jordmor på fredag, er det for seint tror dere? sånn at jeg burde sjekke det før, eller kan jeg vente to dager ..?
Spira31 Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 Syns du burde ringe føden nå jeg..eller eventuelt ringe jordmoren din først og høre hva hun sier. Men ikke vent et par dager da;) De er jo på jobb for å hjelpe og du er helt sikkert ikke den første som kommer med det spørsmålet... Føden vil sikkert ta deg inn på en sjekk:)
littlefairy Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 ring føden og hør hva dem sier. Sånn startet fødselen hos meg! og når jeg ringte føden og sa jeg var blitt litt våt i trusa et par ganger, den ene gangen var det litt blod i(var helt tyntflytende og rosa) så fikk jeg beskjed om å komme...og da jeg ble sjekket noen timer senere hadde jeg 3-4cm åpning, og så gikk vannet mitt to timer etter det igjen... så det burde du sjekke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå