Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Vi ønsker å begynne og prøve ganske raskt, men er litt redd for at det kan skape problemer for oss ettersom vår datter er helt utrolig mammadalt. Hun er snart 1,5 år, og det siste halve året har hun hengt i beina mine (bortsett fra når hun er i bhg eller alene hjemme med pappaen). Hvis pappaen og jeg er sammen hjemme, så duger ikke han. Hun kan begynne å hyle hvis han løfter henne opp, og vil bare være hos mamma. Men det går helt fint når hun er alene hjemme sammen med pappa. Hun er også veldig sjalu hvis jeg har en annen unge på fanget. Da kan hun gjøre alt fra å kaste seg på gulvet i et raserianfall til å prøve og dra ungen ut av armene mine. Burde vi vente litt lengre med å forsøke på nr 2 for hennes skyld, eller klarer hun etterhvert å forstå at hun må dele mamma med noen andre? Er såååå i tvil om hva vi bør gjøre, fordi vi ønsker oss mange barn og er ikke så unge at vi kan vente så altfor lenge;)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Det kan jo slå begge veier. Får hun søsken, må hun lære the hard way, og vil måtte ta til takke med pappa litt oftere. Men det kan jo være fint?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Jeg tror det vil være bra for henne å få søsken:)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Det er aldri SMART å få barn. De er dyre, tidkrevende, bråkete og slitsomme.. Men innmari fine og gode da:) Når du ønsker barn er et fint tidspunkt og alt rundt ordner seg etterhvert. De fleste sliter litt når de får søsken uansett alder, men med oppmerksomme og kjærlige foreldre går det seg til, enten de er 10 måneder eller 10 år når de får søsken. Ikke la hva andre mener at man "burde" avgjøre for dere. Det er omtrent like mange meninger og teorier som det er familier:) (hun slutter nok ikke å være mammadalt av å få søsken, men det kan være en fin mulighet for pappaen å få innpass, rett og slett fordi hun MÅ godta at det bare er pappa som kan ta seg av henne mens du feks ammer. Det har ingen av dem vondt av selv om hun sikkert furter litt)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #7 Skrevet 11. januar 2011 Jeg tenker litt sånn selv også, slik at hun må lære seg å dele mamma/være mer sammen med pappa. Men man kan liksom ikke prøve om det fungrer, for gjør det ikke det er det jo ingen angrerett;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå