Gå til innhold

Ille billig bilsete på Barnas Hus fra mandag 17!


Frøken85 *ny bakt mamma*

Anbefalte innlegg

Kjøpte i dag (litt tidligere pga ypperlig service og pga vi hadde reist laaaangt for å komme dit) et Maxicosi fix bilsete (best i test, forbrukerportalen mai 10) i svart med Isofix base til bare 2499kr!!!!! 1500kr i rabatt det gett!!!

 

Tilbudet starter egentlig ikke før mandag 17.01.11!

 

Basen kan festes med bilbelte OG isofix!

 

Detta var bare så billig at jeg gjerne vil dele med dere :)

 

Jeg var på Barnas Hus på Alnabrusenter (Oslo) de har forøvrig masse tilbud pga de driver med oppbygging.. 30-50% på nesten hele sjappa.. vet ikke om de har på alle Barnas Hus.. men når du først er der.. husk å ta med deg en gratis bleiebøtte da :oP

 

Løp og kjøp.. men pass på ille glatt på parkeringsplassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

billig?? hehe. er det bare jeg som synes det var sykt dyrt ? da har den egentlig kostet 4000, som er rett og slett latterlig, men selv 2500, er jo bare dødsdyrt.!!! får helt fnatt jeg. har ikke falt meg inn å kjøpe noe sånt nytt... skjønner jo at noen må det, for at det skal finnes brukt... men... lurer så fælt, og virker jo som, mange bare går rett i butikken....

 

for min del har jeg fått bilsete, seng, stellebag og en haug med klær gratis fra finn... alt ser helt nytt ut. å så har jeg kjøpt litt derfra.. har tenkt å kjøpe noen ting nytt også. som ammebh og brystpumpe. men ting som bilstol og vogn har jeg ikke vurdert nytt engang... men jeg lurer jo veldig på hvem alle disse menneskene er... som faktisk kjøper det.. å når jeg så dette innlegget måtte jeg bare skrive.

 

om jeg hadde hatt en million på konto, tror jeg ikke jeg ville gjort noe anderledes. både fordi brukt er bra, babyhysteri er ekkelt..

 

huff ikke meningen å støte noen eller virke kjip, men i mitt hode henger det ikke på greip. ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2500 for en god bilstol er ikke mye. Jeg synes bilsikkerhet er så viktig at jeg betaler det det koster for å få en stol jeg kan stole på enn å kjøpe noe billig ræl som ikke beskytter babyen like bra. Enkelte ting sparer vi ikke på.

Jeg ville heller aldri kjøpt bilstol brukt (annet enn av noen jeg kjente godt og stolte på), man kan aldri vite hvordan bilstolen er behandlet og jeg gambler ikke med bilsikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn fra februar-klubben.

Vi er tydeligvis veldig forskjellige alle sammen..klarte ikke dy meg her.

 

Til min førstefødte nye baby...kunne det ikke ha falt meg inn med verken brukte klær eller brukt bilsete. Bilsetet er jo det viktigste...og når man kjøper brukt vet man ikke om det har vært i en ulykke eller har andre feil/mangler.

 

Vogn kunne jeg heller ikke tenkt meg å kjøpt brukt selv, siden det da er andre lukter i den, midd og bakterier. I tilfelle måtte det vært innen familien eller noen andre jeg kjenner. Har vurdert å kjøpe en joggevogn brukt, siden jeg elsker å jogge..og ikke vil bruke min splitter nye og dyre (8500) Bugaboo Cameleon til sånnt.

 

Håper det bare er senga du har kjøpt brukt og ikke madrassen også..de anbefaler jo ny seng/madrass med tanke på krybbedød.

 

Min baby får ihvertfall helt nye ting som er rene og pene..og ikke minst 100% iorden. Kanskje jeg tenker annerledes ved neste baby..men da har jeg ihvertfall alt jeg trenger fra før.

 

Synes det er GLIMRENDE at vi kan dele tips med hvor og når det er tilbud!! Mye penger å spare på det. Selv fikk jeg kjøpt mitt bilsete BESAFE IZI SLEEP på 20%...kostet vel rundt 3000 med isofix base llikevel,.men vel verdt det.

 

Og forresten..vi kjøpte en større bil (crossover-type kombi bil) da vi skulle få oss stor hund...sånn at det ikke skulle bli så trangt om plassen...men endte opp med en liten dvergpinscher på 3,8kg..så det var nesten litt bortkasta med stor bil. Heldigvis for det nå, passer jo glimrende med da vi venter barn nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Coop OBS Bygg selger de bilseter til 99 eller 199. Kan jo ta turen dit å handle, dere som ikke tenker eller hører på anbefalinger og sikkerhet. :P

 

Måtte bare.......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at noen kan bli sure for at noen anbefaler noe som er såå på tilbud.. blir litt såret av det..

 

Noen kan faktisk ikke arve fra søsken og venner.. kanskje fordi man ikke har søsken, og kanskje fordi man ikke har venner med barn..

 

Hvis man ser på brukt prisene på bilseter på feks finn.no, så ligger de på halvpris av ord.pris, og når prisen på tilbud er samme som prisen for ett brukt ett.. ja da velger jeg ett nytt.. Måtte le når jeg så komentaren til en som sa bilstoler koster 199kr på Bygg max.. hehe.. sant, ikke alle som tenker sikkerhet først, eller de tenker kanskje økonomisk sikkerhet ?

 

Har arvet en del tøy og "døde" ting som badebalje og sånn, men vogn var noe jeg sa jeg sa jeg ville ha nytt og det tok vi oss råd til.. Heldigvis vet jeg at IKEA finnes og MÅ ikke kjøpe seng/stellebord/komoder o.l. på Bohus til 3 ganger prisen.. så pengene jeg sparer på å gå på IKEA, ja det bruker jeg på ting jeg har lyst på.. sete og vogn, og fine bodyer :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooii, her var det mange følelser og meninger.

Jeg er for sikkerhet i bil, og til vårt førte barn kjøpte vi nytt bilsete, både babysete "0-9kg" og 9-18 kg. Valgte ikke nødvendigvis dyreste merke på markedet, men god kvalitet. Tips til alle dere som syntes det er dyrt med nye seter, ta en tur til dannmark, det koster det meste halvparten av "tilbudspris" i norge. Vi kjøpte bla den "feteste" Emmaljunga vogna der, til 5500 danske kroner, tilsvarer vel 6300 norske, dette inkludert stelleveske. Pris i min hjemby på tilsvarende var 11500,-

 

Ellers, en liten tankevekker til alle "utstyr og merkevare" fantastene. Da jeg, og det fleste født før "1980" var små, kjørte vi rundt i bil helt uten sete, og det gikk jo problemfritt. Jeg selv lå i dypvognsbaggen i baksete, og lever i beste velgående, så ikke ta helt av jenter/damer. Bruk fornuften, mange som lever av å "skremme oss" mammaer og papper til å kjøpe alverdens unyttige saker og ting, spes til baby nr 1 - da er vi komplett uerfarne og vet ikke bedre.

 

Ellers vil jeg tilføye mht klær: det beste for spebarnet er å arve brukte klær, mht "helse". Disse er vasket fri for alle farlige kjemikalier som stoff settes inn med. Kjøper du nye klær, bør de vaskes gjennom mange ganger, mins 10, for å bli kvitt det verste av kjemikalier. Nye klær er "mer farlige" enn å arve en forholdsvis ny madrass til en seng. Har du imidlertid arvet noe som er vanskelig å vaske, la det få 1-2 døgn ute i minus 12 grader (- 18 er optimalt) - da tar du kverken på alt som måtte finnes av "gammal morro" og det skal ikke være det minste farlig å bruke/sove i.

 

LYKKE TIL!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes argumentet om at "det gikk jo bra med oss" er ganske dårlig. Det gikk faktisk ikke så bra med alle og barnedødeligheten i trafikken var mye høyere enn den er nå. De som ikke overlevde kan selvsagt ikke sitte her og advare oss om å passe på. Da vi var små var ikke bilbelte påbudt i baksetet heller. Vi overlevde det også, men ingen vil si at påbudt bilbelte er hysteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :)

Akkurat barnas sikkerhet kan man ikke sette en prislapp på! Her er kun det beste godt nok! Jeg kjøper ALDRI brukte bilseter til mine barn, er enig i at 4000 kr er dyrt men det er det aller dyrebareste man skal frakte også da :) De som kjøper brukt aner ikke om setet har vært innblandet i kollisjon, eller en kraftig nedbremsing som begge deler er grunn til at setene skal skiftes. Seter som er 5 år gamle er også anbefalt å byttes ut.. Er jo heldige de som kan arve av bekjente men ikke alle kan det :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...