Gå til innhold

Ang inntekt og bostøtte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange som får en del bostøtte her. Jeg har det samme som mange av dere. Ca 18 000 i inntekt i mnd. Har 8000 pluss strøm i husleie.

Jeg drar med meg en del gjeld, og det er vanskelig å få det til å gå opp med alle regninger, og andre utgifter man har for å leve. Kino, badeland, middag ute, osv kan vi bare glemme.

Noen mnd har jeg knapt til mat på bordet. Jeg er alenemor for ei på 4,5 som har full barnehageplass.

Jeg mistet bostøtten min på 2600kr fordi jeg har for mye inntekt. Dem går etter fjorårets inntekt. Den er den samme som i år.

Søsteren min har det samme som meg omtrent (kommer ann på ekstravakter osv, men stort sett det samme) og hun får 2500 i bostøtte og har 6700 i husleie. Skjønner ikke hvorfor det er så forskjell. Vi bor i samme kommune.

Noen som vet reglene på dette? Jeg vet dem regner inntekten før skatt, noe som er helt bak mål etter min mening, da dette utgjør en del tusen jeg aldri ser noe av. Kanskje i juni hvis jeg er heldig ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå inn på husbanken.no og bostøttekalkulatoren så får du svarene om søsteren din får og ikke du har hun ikke like mye inntekt som du..

Skrevet

Er de 18 000 lønnsinntekt?? I såfall er det jo ikke rart at du ikke får bostøtte da grensen for å få det er rundt 220 000 i årsinntekt og det kommer du fort over når du regner brutto lønn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...