Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har eldre foreldre. Nå har min far som tidligere ikke har vært interessert i å reise plutselig begynt å tenke på å reise til "Syden". Han er sprek nok og sa til meg at han ville spandere sydentur på hele familien med barnebarn.

Min mor har problemer med nakken. Hun har vært til behandlinger her - hos forskjellige typer, fysioterapeuter og andre.

Jeg tenkte at kanskje sydenvarme kunne hjelpe moren min kombinert med et sted som kan tilby gode behandlinger.

Noen her som har gode tips til et slikt sted?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, det hørtes herlig ut. For dere alle sammen!

Jeg er på tur med mine foreldre (som også er eldre) en gang i året. De har reist i flere år, i 4-5 uker. Etter at vi fikk barn har jeg og sønnen vår reist å "besøkt" dem i ca 10 dager.

De reiser til Gran Canaria, til ett sted som heter Arguineguin. Men, det er mange flott plasser på sørsiden av øya (mottsatt side av Las Palmas) det er som oftest ett par grader varmere på den siden og mye mindre nedbør. På GC er det lett å ta seg frem, lett for små å eldre å bli forstått. Det er stort sett tilrettelagt for barnevogner og det er barnestoler overalt. Det er godt klima og veldig frisk luft. Om mammaen din har nakkeproblemer, kan hun bruke norske henvisninger på klinikker der nede. Be på trygdekontoret om å får en oversikt over hvilke hun kan bruke. De fleste som jobber på disse klinikkene er norske/svenske (å det er jo ikke flere måneder ventetid...)

Det er dyreparker, badeparker og fine strender.

Vi har reist mye, å når jeg reiser med mannen min reiser vi gjerne og opplever noe som er litt utenforallfarvei. Men, i settingen med flere generasjoner er det greit synes jeg med en plass som har noe for alle.

Kos dere på tur!

Skrevet

Vil anbefale Hellas jeg. Hellas har litt mer kultur og natur å by på enn mange av de andre tradisjonelle sydenmålene. Og ikke minst god mat :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...