Gå til innhold

Jeg vil ta abort. Men kjæresten min vil beholde.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut igår At jeg var gravid. Jeg har ett barn fra før. Han har ingen. Vi har bare vært sammen i EN mnd.. Så jeg er jo ganske redd siden forholdet f så nytt. Faren til mitt barn kjente jeg kun i tre mnd før jeg ble gravid.. Og Det tok ikke mange mnd for det ble slutt. Jeg og kjæresten min var på amathea idag Men følte ikke vi fikk så mye ut Av det da de støttet meg og nærmest kjeften på kjæresten min. Jeg er også bare 21 år gammel, og er ikke ferdig utdannet engang. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Kjæresten min tar dette veldig tungt siden han faktisk vil bli far. Men jeg er jo ikke klar. Vi har så vidt hatt kjæreste tid sammen, vi kjenner ikke hverandre ordentlig nok enda til og få ett barn sammen. Han har foresten ingen barn fra før Av og er 5 år eldre enn meg. Han har også hatt masse problemer opp igjennom. Med angst, dop osv. Bare det siste halve året han har vært "normal". For to uker siden fant jeg også en bunke med innkasso drit han ikke har fortalt meg om engang. Meg som han vil ha barn med. Han er utrolig flink med barn og sønnen min liker han kjempe masse. Men det er jo alt for tidlig og ta imot dette Barnet nå? Jeg kjenner han jo ikke hundre prosent enda. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prevensjon er en fin ting..

Skrevet

Hva er vitsen med å ta abort når du tydeligvis aldri lærer og vil alikevel havne i samme situasjon om ikke alt for lenge?

Skrevet

Sorry, men "at", "av", "det" og "barnet" skrives med små bokstaver så lenge det ikke er første ordet i en setning. Jeg skjønner ikke hvorfor i alle dager du skriver enkelte ord midt i en setning med stor bokstav?!

Utover det, så må du følge din egen magefølelse, ikke kjærestens.. Det er du som er gravid og evt. skal gå gravid i ni måneder..

Skrevet

jeg er hovedsaklig imot abort...

MEN

det er din kropp, ditt valg, og ditt barn. han kan ikke tvinge deg til noe, du har ikke kjent han lenge, og for alt du vet kan det være at han stikker om et par mnd og du blir alene med to barn, fordi HAN ville ha det siste. du sier selv du ikke kjenner ham godt nok; men vet at han er eksnarkoman. og at han ikke har vært rein lengre enn 6 mnd.

han vil altså ikke få lov til å få ansvaret for et barn, dersom noe skulle skjære seg mellom dere...

barna dine vil få det best om du venter. hvis det er meninga at dere skal ha barn sammen så holder dere sammen også får dere barn når det passer bedre, du skal ikke føle at det her er noe du må fordi din eksnarkomane kjæreste du har kjent siden jul ønsker det.. kjæresten din har nok en del problemer utifra det du sier og selvom han kanskje har forandret seg ville ihvertfall jeg ventet til jeg var helt sikker på at jeg kjente ham ordentlig, før jeg valgte å få barn med ham..

i mellomtiden har dere sønnen din som du har fra før av, og kan kose dere med ham og vurdere om dere takler en til :) lykke til!!!!!!

og ikke glem den uskyldige sønnen din oppi det her.... han bør være viktigere enn din kjæreste

Skrevet

Vært i samme situasjon. Jeg tok abort. Var vondt å gjøre overfor han, men det var rett. Livet mitt var veldig kaotisk på den tiden, og hadde ikke fått støtte av andre enn han. Som jeg visste han ikke ville klare når hverdagen kom. Som de sa på sykehuset: det er kvinnen og kun kvinnens valg. Så jeg valgte å ta hensyn til til min helse og de 2 barna jeg hadde. Dette er et par år siden. Jeg syns avgjørelsen var rett da, og nå. Har litt med fyren å gjøre enda.Han har skjerpet seg litt, men har fremdeles mange ting å ta tak i.

Så mitt råd er: ta hensyn til deg selv og din framtid. Det er du som er hovedperson i ditt eget liv.

Skrevet

du mā jo være klar for det selv, meeen...at han ikke har fortalt deg at han har inkasso syntes jeg ikke var sā rart. Hadde reagert hvis en jeg traff fortalte meg om inkassobrev etter kun 2 uker sammen!

Jeg hadde nok tenkt GODT gjennom uansett:)

Skrevet

Det er da helt naturlig at man ikke forteller en man har vært sammen med i 2 uker om inkassoene sine...Hva hadde du i papirene hans å gjøre?

Jeg er helt enig med deg, forøvrig. Dere har ikke vært sammen lenge nok til å forplikte dere slik sammen og alenemor til 2 med forskjellige fedre vil ikke være enkelt for deg. Jeg ville tatt abort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...