Alvasmamma Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Har i det siste hatt ekstremt mye kynnere. Magen er hard nesten konstant og jeg er 100% sykmeldt. Så tar det ganske så med ro. Har to ganger hatt falske rier som gikk over etter 3 timer ( Mellom jul og nyttår dette skjedde). Fra 9 i går kveld til ca. 9 i dagtidlig hadde jeg mensmurringer i hele nedre del av magen og når jeg gikk rundt i leiligheten fikk jeg en fölelse av nedpress. Er det noen som har det sånn opp til flere uke för födsel? Er 1.gangsgravid og håper dette virkelig bare er en "forsmak" og at födsel ikke vil finne sted för om hvertfall 2 uker. Er 35 + 2 :S
Foccacia Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Jeg har hatt mye mensurringer i mage og rygg og ordentlige tak i magen i 2 ukers tid nå. Også nedpress og vonde kynnere. Er 37+4, og har ikke blitt noe fødsel ennå. Våkner ofte på nettene av noe jeg tror er modningsrier, tar seg aldri opp til ordentlige rier. Men har lurt på et par ganger om noe er på gang. Ifølge jordmor var dette modning og kunne holde på en stund før fødsel.
Alvasmamma Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2011 ja, da er det sikkert bare modning:) håper det! takk for svar Du har heldigvis kommet lenger enn meg i prosessen da hvis noe skulle utvikle seg til rier:)
Foccacia Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Hehe, i begynnelsen når jeg begynte å få disse modningsriene trodde flere netter på rad at noe skulle skje. Men har senket skuldrene litt nå, føles ikke ut som om han kommer helt ennå. Men hadde vært greit å føde snart da Lykke til videre!
Alvasmamma Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2011 ja, får håpe disse modningsriene hjelper oss til en raskere födsel *alltid lov å håpe.. lykke til du også
rosa7 Skrevet 11. januar 2011 #7 Skrevet 11. januar 2011 har hatt masser av kynnere siste 2 mnd. og vært inn på føden ofte. Ikke lett for meg å vite hva som er hva. Ubehagelig å ha det slik. Men prøver nu og slappe av. Altså....jeg innser at kynnere er ikke noe i psyken, det er jo ekte små eller større smerter som kommer og går. Og nedpress skjer jo også. Hvorfor dette skjer vet jeg ikke. Iallefall ikke hvorfor noen plages mye med det, mens andre svært lite.
♥Mammatil3små♥ Skrevet 11. januar 2011 #8 Skrevet 11. januar 2011 Jeg er bare 31+1, og har allerede hatt det sånn noen uker. Var til kontroll pga. det i uke 25. Var hos jordmor i dag, og hun sa att desverre så er det sånn att noen har mye kynnere, mens andre ikke har kynnere i det hele tatt...Også sa hun att kynnere egentlig er helt meningsløse, og mest bare til irritasjon... Det er visst svært sjelden att de fører til noe som helst... Og mensmurringer kunne være f.eks. att babyen presset seg nedover- var visst helt vanlig det også... Håper du får gå noen uker til, men om babyen din finner på å komme nå så går nok det også helt fint...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå